Pusselveckor ( med lite tillägg )

God morgon
 
Tredje och sista pysselveckan där det är småkaotiskt för att försöka få ihop allt .
 
Förra veckan dominerades av att Lina skulle få lite semester . Så då gällde det att få ihop passen på Trolltyg ....samtidig blev det 2 hundar till att passa. Det gick bra och hon fick lite välförtjänt vila .
 
Eftersom Stefan var på mässan i Norge veckan innan så var det mycket som låg efter i produktionen . Så det var ju inte bästa timingen att det dessutom kom en engelsman och en spanjor på besök .
 
Vår huvudleverantör i Belgien har blivit uppköpta av gigantiska Velcro  Vid första mötet vi hade med dom så var det mycket de tyckte och ansåg att de hade rätt att lägga sej i . Hur mycket vi exporterade ....vart i rangordningen vi skulle placera oss bland de nordiska länderna . Vi var ju inte velcrokunder och de hade andra återförsäljare i varje land . Denna gång var tongången en annan och jag känner mej mycket starkare . De hade läst på alla siffror och vi var den betydelsefullaste kunden i nordens länder samt England. Tror det t kommer bli jättebra det här och förhoppningsvis får vi nya produkter att leka med
 
Sedan har vi fixat lite i butiken och förnyat oss lite . Måste ju också till emellanåt , och snart sätter det igång på allvar därinne och då måste man vara i fas. Lite ansiktslyftning lagom till att vårmodet ramlar in är aldrig fel !!
Och nu börjar de härliga vårkläderna komma ....så mycket roligare vårkläder är än höst och vinter ? !
 
Dessa slappa byxor i brunt/vitt eller blått/vitt och capen som finns i mörk jord, midnattsblå eller sand är hur snygg och användbar som helst . Capen är i onesize och byxorna finns i S upp till XXL ....så det finns något för alla
 
 
 
Bloggarna på NT har fått uppmaning om att blogga mer . Jag kan förstå det . Intresset  har gått ner och de uppmanas blogga minst en gång i veckan.  Hellre mindre bloggar och oftare.
 
I vissa fall förstår jag det ...för vissa kommer ut med en blogg vartannat år , och det är ju inte rätt . Då är det bättre de tar in några andra intressanta bloggare på sidan . Och varför är alla bloggare på NT sidan från Valdemarsvik politiker . Tror det finns många andra som kan blogga intressant ?!
 
Men framför allt så är det NTs eget fel att bloggstatistiken har gått ner . När de stängde ner kommentarsfälten så tog de också bort själva grundtanken med en blogg. Det är ju helt enkelt så att en blogg är ett diskussionsforum . Och nu kan politiker slänga ur sej vad som helst utan att bli emotsagda. Det är helt fel tycker jag och fullkomligt ointressant att läsa då . De skyller på nättroll .....men eftersom alla kommentarer granskades innan så är det ingen anledning. Nättroll borde då inte komma igenom ?
 
Halva gryt med skola och allt ska nu säljas till Vikens Plåt . Jag tycker det är jättebra om Gryt kan utvecklas framåt efter de sista årens nedmontering av Gryt . Grytsborna verkar också nöjda och det är ju bra . Men samtidigt är det kommunala pengar och mark ....så man undrar ju om inte marknadsvärdet är mer än 3 mille . Det verkar också som de inte gått ut utanför Valdemarsvik med förfrågan och det kan ju inte vara rätt?
Västervik som gick ut med sin förfrågan över försäljning på gästhamnen fick Björn Ulveus på kroken så de drog vinstlotten . Där ska storsatsas och flera bolag ska vara med . Det ska bli spännande att se.
 
ICA-bygget i hamnen då ? Har skrivit innan att jag inte tror det kommer bli av för att ICA drar öronen åt sej efter det missnöje som som folket i Viken känner och manifesterar . Jag är nu än mer säker på att det inte blir av ....och jag hoppas verkligen att jag har rätt . För förstör de Valdemarsvik med ett stort komplext schabrak till byggnad mitt i hamnen så skulle jag bli ledsen . Men som sagt ....jag har flera olika oberonde tecken på att ICA förstår att det är massivt motstånd mot det . Bygger de istället ut befintligt ICA så skulle det bli kanon !!
Ingen är emot den befintliga handlaren utan tvärtom ....förstår hans sits att det är för litet och tror och hoppas att en utbyggnad skulle lösa hans problem och bli perfekt där det ligger . Sedan kan man göra något annat bättre på andra sidan .
 
Rallyvecka betyder ....av gammal tradition ....att jag gör något hemma som inte Stefan vet om . Ett år målade jag hela övervåningen ...ett annat så gjorde jag om hallen ....så i år får vi se vad det blir . Har mina planer och nätterna är långa även om det är mycket att göra på dagen ....mohahahah ;-)
 
Nu önskar jag er en härlig vecka ....trivs med livet på något sätt just nu och bryr mej egentligen inte så mycket längre om de politiska besluten som sker . Frågan är om det är bra eller dåligt ? Har ställt mej den frågan om det inte är så att jag så smått redan har försvunnit från kommunen redan och känner ingen samhörighet med  kommunen längre ....vad det i förlängningen betyder vet jag inte . Har haft ett förändringsbehov en längre tid och några riktiga förändringar har jag redan tagit tag i och lyckats med så nu fortsätter jag bara metodiskt och efter schema !!
 
Måste bara göra ett tillägg...så lite intresserad är jag nog iaf.
 
Jonas Andersson kan inte släppa att Alliansen lade sej i skolfrågan och frågar sej om man nu vill ha stabilt ledarskap som inte ifrågasätter cheferna så ska man rösta rödgrönt .
 
Men Jonas ....är det inte så att om ingen lyft upp Vammarskolan i ljuset så skulle inget ha hänt ? Var det inte så att just  moderaterna försökte lyfta och lyfta och åter lyfta detta problem som kommit till dom via lärare som ville ha hjälp ? Var det inte också så att ni sparkade den lärare som direkt i möten fått förtroendet av andra lärare att föra deras talan . Var det inte så också att sossarna tyckte att om inte NT hade lyft det här så skulle de klarat ut det själva ? Hur undrar man ? Genom att sparka de som säger till ?
 
Jonas ...tror makten har stigit dej åt huvudet . Hur du än vill så kan du inte bestämma hur folk ....eller andra partier ska agera .
Men du kunde ju faktiskt  .....efter att massor föräldrar och lärare väntat ett helt KF säga till dom att ni inte skulle prata mer om Vammarskolan så alla hade väntat förgäves tack vare dej ....det måste kännas skönt att ha den makten? Men tänkt på en sak....flyger man högt så är det väldigt långt till marken !!  
 
Kram
 
 
 

Kommentera inlägget här :