R.I.P

Det var med stor bestörtning som man läste om Helens bortgång i helgen. Chockartat ! En så ung människa mitt livet .
Det är 8 år nu som jag följt våra politiker , läst allt som finns att läsa och bildat mej en uppfattning om var och en. Och kanske är det så att jag känner dom bättre än vad de känner mej
Helen var utan tvivel en av de duktigaste och mest insatta . Det var mycket vi inte delade samma uppfattning om men Helen var också den politiker som jag mötte som privatperson och har gjort under 20 år  och där fanns det mycket som vi delade och våra vägar korsades med jämna mellanrum  . Och till skillnad från många andra politiker så kunde hon koppla bort politiken från privatlivet .....för det mesta iaf .
Vi var båda hundägare till jakthundar . Min son älskade BIO och hon var "tanten i luckan" , Vi bodde sista tiden nästan grannar . Hon var otroligt passionerad musikälskare med en musikbegåvad dotter och vid några tillfällen så tränade vi hemma hos mej . Och som Gusumbo träffas man i affären och då slår man några ord ....svårare än så är det inte . Jag kan ju aldrig resa , men älskar när folk tar bilder och berättar om sina resor . Helen visade ofta upp vackra bilder och berättelser när hon var i Afrika .  Man blir ödmjuk inför livet när sådana här katastrofer händer . Ta hand om varandra , man vet inte hur morgondagen ser ut .
Jag tänker på hennes familj
 
************************************************************************************************************************
 
Näringslivskvällen .
 
Grattis alla vinnare ! Inte så mycket att orda om utan det var bra och välförtjänta vinster ! Var inte där själv heller men har hört många prata om det .  Har försökt få biljett två tidigare år , men har givit upp och tänker inte försöka mer . Så tänker flera med mej !
Minglet var bättre . Föreläsningen var inte bra . Det skulle handla om kommunikation ......det handlade om värdskap vilket är en helt annan sak . Och det sa jag ju innan .....vitsen var att få folk att bara prata gott om Valdemarsvik , vilket är en omöjlig sak för de styrande att bestämma och folk blir irriterade .
200 platser och ca 80 företag representerade . Väldigt , väldigt mycket politiker och tjänstemän .
Och inte oväntat så har Företagarna föreslagit en fest efter denna kväll ......och det blev jag ju inte så förvånad över , fest har blivit företagarna synonymt och inte så mycket föreagande .
Kanske är det dags att ge denna kväll ....från början helt riktad till näringslivet ...till politiker och tjänstemän som uppenbarligen också vill ha en sammankomst ?
Och göra ett samkväm till oss företagare som bara vill nätverka EN gång under året ? Det duger gott med en kopp kaffe och att mötas under något syfte som gäller oss själva . Kanske att få upp näringslivsklimatet ....det behövs .
 
*************************************************************************************************************************
 
Ted Starkås som nytt kommunalråd . Fin artikel i NT men jag håller inte riktigt med i allt .
Tro inte att jag sågar Ted nu , för det gör jag inte ! Valdemarsviks kommun behöver tillskott på politiker med nytt tänk och Ted är ett bra tillskott . Däremot är det riktigt synd att han kastas in som kommunalråd ! Han har inte den kompetens som behövs . Och lika lite som jag vill att Jenny Ek ska ha den befattningen , lika lite vill jag att Ted ska ha den . Han säger att han tycker att han kan lära sej sakta . Och alla uppdrag är fråntagna befattningen och lagda på andra människor . Så summa kardemumma är att det är nya kostnader för löner på de som gör jobbet ....och Ted kostar skattebetalarna ca 800.000 för att i princip inte göra så mycket . Och jag tycker man i den befattningen har ett ansvar att leverera !
Ett sådant uppdrag ska gå till en tung politiker som är insatt i arbetet , vi har inte råd att ha en lärling på den platsen.
Det som är mest synd är att Ted borde stå på tillväxt och sätta sej in i arbetet och bilda sej en  egen uppfattning om vad han vill göra . Och så småningom ha(  kanske ) denna roll . Det kan nu bli så att vi förbrukar en blivande bra politiker i förtid ....för man går inte tillbaka till sin plats i ledet efter denna roll , då hoppar man av om man inte klarar det . Och om nu Erland slutar vid nästa val ....hur går det då ?
Synd tycker jag och en riktigt krisåtgärd då det inte fanns någon att välja på .
 
 
********************************************************************************************************************
 
På fredag kör vi Black Friday på Trolltyg . Riktigt bra erbjudanden finns i affären och jag förväntar mej mycket folk !! Så skoj !! 
Nästa vecka tar personalen på Trolltyg en välförtjänt AW efter en intensiv höst med ökad försäljning . Hårt jobb lönar sej och vi går emot trenderna med minskad försäljning i de fysiska butikerna ! Grattis oss !!
 
Bokslutet är nu helt klart och vi kan konstatera en uppgång i omsättningen på någon mille . 7.500.000 är ganska bra jobbat på 2 personer . Förväntar mej ett trippel A igen  och hoppas att vår "tur " fortsätter .
 
********************************************************************************************************************
 
Jag önskar er en riktigt bra vecka och önskar er välkomna till Trolltyg på fredag ifall ni har lust .
 
På lördag är det spelning för Just 4 Fun då vi dammar av instrumenten och spelar i Söderköping . Ska bli superskoj . En inbjudningsdans för de "utvecklingsbara" och det strömmar till folk från hela Östergötland . Det är sådan enorm värme och det dansas med rullstolar och assistenter . Fantastiskt att få bli tillfrågad år efter år .
Så på med glittrigaste klänningen , tyngsta bling-blinget och högsta stövlarna för här ska rockas loss !!!!
 
Kram till er alla och ha en fortsatt bra dag !!
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :