Då är jag igång igen

Med bara några veckor kvar till valet så har jag inte en aning om vad jag ska rösta på .
 
Som det ser ut nu tänker jag rösta blankt och efter det flytta min adress till annat ställe .
 
Det är extremt låg kvalitet på politikerna  i år !  Kommunlat så vill jag ha en duglig person som står upp för sej själv och sina ideer på ledarplatsen . Jo det finns sådana personer på båda sidorna , men det är ingen som profilerar sej och säger  - Hej här är jag och jag kan den här kommunen och jag vill det här och det här . 
 
Ena sidan lägger ut klyschor hela tiden ....vi vill att det här ska bli bättre ....och det här ....och det här .
 
Ok...vem tusan vill inte det ??? 
 
Andra sidan målar upp allt som det vore helt fantastiskt  arbete de gjort de senaste åren ....allt är bra och allt är deras förtjänst ...även om det inte är det . 
 
Har inte sett eller hört en enda politiker någonstans mer än i radion där S och SD debaterade . Det jag hörde på radio wix var inte särdeles intressant och jag ser inga politiker ute som man kan prata med . 

Vart ÄR alla ??? 
 
Röstar man på Sossesidan så får man en Erland som styr Valdemarsvik från annat håll . Röstar man på Alliansen så får man "någon" . Oavsett vem så har hela Alliansen varit otroligt svaga förra mandatperioden och gjorde inte ens en egen budget . Röstar man på SD så vet man inte vem man får . Killen som hördes i radio var duktig , men hur mycket kan han om kommunpolitik ? 
 
Så i år är det verkligen helt omöjligt att rösta ! Vi går mot svårare tider , att leda kommunen när skattemiljonerna rullar in utan att man behöver lyfta ett finger är inte specielt svårt . Nu börjar det svåra och vem tusan klarar av att hålla i rodret då ? 

Jag vet inte ....vet bara att om någon ska ha min röst så ska han eller hon ha styrkan och kunskapen att göra det också  !! 
 
Kram och ha en fin dag 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :