Full fart mot November !

Nu har det varit lite dåligt uppdaterat igen. Det är mycket nu som det brukar heta !! 
 
Fullt på Gripband så jag har varit mycket där , men också fullt på Trolltyg . 
 
Närmast står Handelshelg på agendan nu i helgen . Då är det fullt med erbjudanden i hela staden så kom och ta ett varv ! 
 
8e november har vi vår Storgatankväll med modevisning och diverse skojsigheter mellan 18-20 . Kommer bli kanonskoj !! 
 
Ni läste kanske artikeln i NT idag om alla som lägger ner i Söderköping . Jättesorgligt ! Men det hänger i allra högsta grad ihop med vad jag härjar om när det gäller näringslivsklimat . En ökat tänk om ett gemensamt jäkligt bra näringslivsklimat ger effekt . När kommunen verkligen tänker på att deras jobb först och främst ska komma kommunföretagen till del , så får det effekten att företagen tänker lika dant . Handla så lokalt som möjligt !! Det i sin tur gör att vi andra tänker i samma banor . Nerläggningarna kommer i Valdemarsvik också är jag säker på , urbaniseringen kommer gå fortare och fortare . 
 
 
Söndagen den 18 November så sjunger jag och kören jag gått med i Team Ullis / Team Putte i Hörsalen i Norrköping kl 18,00 
 
Det är vår alldeles underbara körledare Ulrika Malmberg som står som arrangör för den . Och henne får ni höra sjunga så klart . 
Kören sjunger ny och gammal pop och gospel . Härliga låtar !! En dansgrupp ....Shadow city brotherhood dansar och inte minst vår gästartist . Marcus Berglund , känd från svt´s Gatans Kör gör framträdande .  Kanske en av Sveriges bästa körledare !! 
Jag får också äran att sjunga en duett med honom . Pirrigt men himla skoj !! 
 
Så välkomna då , boka biljetter gör ni direkt till Ulrika som ni ser här ovan
 
Den 24 November har " Just 4 Fun fått ett litet återfall på en spelning i Söderköping . Det är en FUB dans med inbjudna från hela Östergötland . Så härlig tillställning så det måste vi vara med på !! Det dansas med rullstolar och alla får vara med . Underbart !! 
 
Så just nu finns det inte mycket tid då jag måste träna till alla tillfällen . Lära mej alla låtar och stämmor i kören och lära om alla låtar vi ska spela på dansen . Lite mycket att få plats med i mitt lilla huvud !! 
 
Poltik då ??? Ja vad håller de på med ??? Uppenbart verkar de inte kunna komma överens . 
Ryktet säger att problemet INTE är SD ( då NB har sagt nej ) 
 
Ok så vad är det då ? Ja då kan det ju inte vara annat än makt och inflytande ?! 
 
Ska det stå och falla med vem som ska ha mest makt ? Sätt dit erfarnast i toppen ....ni lär behöva det !!! 
 
Nu ska jag ta och fixa lite innan det blir dubbeljobb resten av veckan .
 
Kram 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :