Då var det dax !

Har du varit och röstat ? Då är det hög tid ! Jag har inte varit än och i år har det varit riktigt svårt !
 
På riksnivå blir det nog en parti som står för samma grundvärderingar som jag har .  Det har inte varit lätt alls men jag tror jag är säker där. 
När det gäller Landsting är jag inte säker i år . Den som fick min röst förra året var en kvinna som jag alltid sett upp till här i Kommunen . I år är jag inte alls imponerad . 
 
När det gäller kommunalt så har det varit skitsvårt på ren svenska då det har varit väldigt blaha , blaha med allihopa. Ingen har profilerat sej , klyschor och svammel hela vägen . Så det enda man kan göra är att köra uteslutningsmetoden , strunta i vilken partitillhörighet och rösta på en person som klarar av att peka med hela handen , kan ekonomi och som tar tag i kommande problem . 
 
Erland har sagt vid upprepade tillfällen att Sossarna kan väl inte ha tur i så många år och syfta på den bra ekonomin. Men JO ....tur är precis vad han har haft . Vi har aldrig fått så många miljoner inramlandes till oss . Vi har aldrg fått så mycket extra miljoner för invandringen . Projekten har gjort att vi inte behövt låna för alla våra nybyggnationer förrän nu . Skatten har höjts proforma ....dvs utan att vi behövde höja utan för att vi kanske kommer att behöva . Ska Erland vara skicklig så måste det finnas en buffert med alla dessa miljoner på ett konto på banken ....för finns inte  dom kvar så har han inte klarat den budget som de satt upp . För budgeten är gjord enbart på kommunens skatteintäkter och inte på extrapengar . Men så vet jag är inte fallet . 
 
Däremot är Erland en skicklig ledare , och det måste vi också ha och det är minst lika viktigt . Där går de flesta andra partiledare bet . Nu ska Erland sluta så då får vi tänka bort honom , även om jag gissar att syftet med att sätta Ted i toppen är för att han ska kunna styra från köksbordet .Så kan vi givet vis inte ha det . Sossarna har i min mening inte talat om hur det här är tänkt att bli .
 
Bort går också de politiker som enbart har sin lön från kommunen . Sitter man på den sitsen så är man inte trovärdig . Man fogar sej i besluten oavsett vad det är för man är beroende av inkomsten . Där finns två sådana personer från två olika partier , men jag tänker inte gå in på namn där .
 
Nybyggarpariet går fetbort . Korrupt och gör allt för egen vinning och för makt . Har inte uträttat något alls och det enda parti som höjt skatten två gånger . Har lagt beslag på de viktigaste föreningarna och vågar inte säga emot Erland i något . Säger att de är öppna för att regera ihop med vem som helst ....men hur de tänker där föstår jag inte . De kan väl inte gå med i Alliansen efter att röstat emot dom varje gång i 7 år .....ska de helt plötsligt byta åsikt i äldreboendefrågan , skolan i Gryt mm mm ??? Avsäger sej sin enda betydande plats i skolutskottet efter stor artikel om hur de ska gå till botten med skolans problem . Moget !! 
 
SD går också bort , de har ingen erfarenhet alls och då kan man inte sitta styra en kommun .
 
Miljöpartiet går bort . Där är Bror-Tommy Sturk och även om han haft sina lysande stunder ibland , så är och förblir han en mobbare , och sådan ska vi inte ha i politiken . 
 
Så vem blir det ? Jag vet inte till 100 % än , men någon som föstår ekonomi och de problem som vi går mot . Nu får vi snart klara av kostnaderna för invandringen själva . Lånen för alla nyinvesteringar måste klaras av . Och då vi har högsta arbetslösheten bland nysvenskar så kanske någon politiker förstår att man kan inte ha sämsta näringingslivsklimatet med sämsta förhållandet till kommunens företag samtidigt som man ska integrera människor på arbetsplatser , men det har ingen förstått tydligen än .
 
Det kommer bli en spännande valnatt minst sagt , och hur det än blir här i kommunen så är vi är i skriande behov av ny-tänk . Jag hoppas några nya , smarta , hungriga killar eller tjejer tar tag och tar över denna trötta kommun och fullkomligt kör över dessa ja-sägare som vi har som beslutsfattare idag . . 
 
Slutligen vill jag ge en riktig känga till alla som lagt upp en massa konstiga tolkningar , halvsanningar och direkt falska saker om SD på nätet i år , och det är väldigt många för detta cirkulerar hela tiden . 
Först och främst ni politiker som gjort det ....ni har blivit förflyttade till nederkanten av trovärdighetslistan av tre anledningar .
1 Ni lägger upp ej sanna uppgifter och tolkar deras valprogram som det vore faan själv som skrivit det . Så extremt är inte valprogrammet och står ganska nära både moderater och socialdemokrater när man läser vad dom vill . Att det sedan finns "tomtar " i partiet  är en annan sak , men det finns det i andra parier också 
2 Jag tycker inte om ert sätt mot andra människor där ni tror att ni är smartare än andra , och det tycker inte folk om 
3 Ni har tillsammans lyckats ge SD så mycket reklam att de går mot sitt bästa val någonsin , bara på grund av att ni tycker ni själva är så mycket intelligentare än andra människor .
 
Så fullkomligt onödigt och korkat , men det får ni leva med !! SD tackar bugar och bockar tror jag 
 
Kram och ha en bra dag ! 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :