Avundsjuka och Jante

Godmorgon 
 
Igår hände något som jag garanterat tror inte var en slump .
 
Någon smällde Linas förster i Hund och Kattbutiken . Jo visst har det hänt innan av fyllisar i stan som inte har något vettigt att göra men det här var annorlunda . Personen i fråga kommer snabbt fram till mittersta fönstet på gatan och tvärstannar , kastar och springer . Fort och effektivt ! Helt klart är att det var just den affären HAN ville åt , och klart är att han hade tillhygge med sej ! Klart är också att han inte var ute efter att stjäla och att han var ensam .
Är det en slump att det kommer samma dag som Lina är med i en artikel i tidningen ? Jag är ganska övertygad om att det inte är det. Jag är också ganska övertygad om att PERSONEN visste om ägareförhållandena när det gäller Trolltyg resp Hund o Kattbutiken . Artikeln bygger på Trolltyg som jag/ vi äger medans Lina äger Hund o Katt . 
Hur som hellst gör det mej som förälder väldigt orolig , men samtidigt jävligt förbannad , så det är tur att det är polisen som har hand om det och inte jag . 
Avundsjuka och Jante lär följa en hela livet , Lina har sett det på nära håll innan och nu utsätts hon själv för det . Som förälder , fast hon är vuxen......så skulle man vilja skona henne ifrån det . Det är bara tur att hon står med båda fötterna på jorden , är satans tuff , och har en hel bunt med underbara ÄKTA vänner runt omkring sej .
Fortsättning lär följa !!! 
 
Jag är ju lite nyfiken på hur det blir i politiken . Förhandlingar pågår säkert för fullt . Oavsett vem som tar över så blir det inte lätt .  Antagligen är det Anna vi får säga grattis till . Troligtvis om jag får gissa , förhandlar de med Landsbyggspartiet , NB och de övriga i alliansen . Troligtvis inte SD . Med tanke på att nästan 25 % i riks röstade på SD men bara 13 % kommunalt så tror jag SD-motståndarna har Kurt Olsson att tacka för mycket .
 
Centern och Sossarna är ju också ett alternattiv , men jag tror inte på det .
 
Oavsett vem det blir så hoppas jag att de tänker till ....funderar på varför det blev som det blev och leder med hela handen . Vi behöver bli ett team igen där vi jobbar för varandra och för allas bästa i kommunen. Istället för att försöka styra undan makt och inflytande från "folket" , 
 
Vi får väl tro och hoppas på att det blir bra !! 
 
Nu är det bästa att jobba på , idag kommer det en hel bunt med nya kläder till butiken . Alltid lika skoj att packa upp och det är som julafton 
 
Kram 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :