Stress & Jäkt !!!

Gårdagen startade vid 4-tiden igår när jag vaknade , promenad , dusch , och bloggande . Skjutsa in Anton till stan vid 6 och sedan stressade jag tillbaka och Stefan åkte iväg till stan istället. Telefonerna ringde oavbrutet , en massa paket som skulle iväg, fakturering, offerter , beställningar, och mitt uppe i allt ska man försöka få till en middag också. Tack och lov för köttsoppa på burk!!!
Inte bara att det tar max 5 minuter att laga till, man kan prata i telefon samtidigt som man äter också ;) Det är värre med en köttbit eller knäckemacka, tro mej jag har testat allt. Sedan framåt eftermiddagen börjar lastbilarna komma in , telefonerna fortsatte att ringa , frakthandlingar ska vara klara.

När klockan är halv sex, KAN jag inte jobba mer utan då måste jag iväg med brev och handla. Efter handlingen fick jag lite egentid i solariet , det är så himla skönt att bara få ligga ner en stund och inte göra något.
Lite plock hemma, ringa lite men då bara favoritsamtal, och blaj SMS, sitta på fejjan och bara vara ett tag. Lagom när jag skulle gå och lägga mej ringde Anton från Scandic. Dom hade inte släppt honom i tid så han hade inte kommit med bussen hem.

-Visst lilla gubben, sa jag , då kommer mamsen genast in och hämtar dej!!!

Det sa jag inte alls , där ljög jag utav bara den, utan jag sa något helt annat , och Anton LOVADE att aldrig göra så igen. Hemma igen vid tolv , och idag vaknade jag vid 4 igen. Skoj ! Verkligen !

Känner mej just nu inte så jättefestsugen , men då vi står som arrangörer måste jag gå ner ikväll. Det blir säkert kanonskoj bara man kommer ner, jag får väl ta med en kudde och lägga mej i något hörn ifall jag blir trött ;)

Idag slutar telefonerna nog att ringa tidigt , så jag kanske hinner sätta mej en stund, och ta det lugnt.

Kram , och jag hoppas vi syns ikväll !!!!!

Kommentarer :

#1: Sanna

Godmorgon stjärnan.. Börjar med att gratulera till den stora ordern... Så glad för eran skull. Sen måste mamma,arbetaren Cizzie tänka på hälsan med.. Stressa och fara och bara sova 4 tim är inte bra i längden. Passar på att önska en trevlig Valborg då jag sviker Gusum ikväll. Kram i mängder Sanna

skriven
#2: Cizzie

Tack Sanna,

Ja bara nästa vecka är över , börjar allt lugna ner sej igen, sista veckan i April och första i Maj är alltid de värsta.

Ha det så skoj ikväll, och glöm inte bort att komma hit någon gång också, vi behöver ett leende här emellanåt :) Men förstår att det är svårt att hinna med när du jobbar så mycket. Kram tillbaka !!

skriven
#3: Mallutt

Oh, jag är ju bäst på energirika tupplurar! Ska lära dig en smidig sen ;)

skriven
#4: Cizzie

Är det den när du lutar dej tillbaka i schamponeringen, eller den när du lägger dej på bordet här på mitt kontor ????

skriven
#5: Malin

Haha, det är dåliga-dagar-knepet :p Jag har faktiskt fler =) Blev ju helt kaotiskt när man var tvungen att börja jobba, och man inte kunde ta sin middags-tupplur längre :(

skriven

Kommentera inlägget här :