Bertriam Gustavsson

Har så fruktansvärt svårt att få ihop mitt liv ibland. Grova prioriteringar på vad som ska göras, och väldigt mycket blir inte gjort. Förstår ibland inte hur folk får ihop det ibland. De lever inte bara sina egna liv perfekt utan lyckas skaffa sej ett liv till ??? Hur gör dom ???

I förrgår, uppenbarar sej en Bertriam Gustavsson med ett kryptiskt meddelande på Facebook . Bara en överskrift "Osäker" och sedan bara ett "Hej" i meddelandet.

Givetvis så går jag in och tittar, och Bertriam hade några få vänner(7st), 2 av mina vänner och resterande ex radiofolk, eller miljöpartister i stort sett.
I informationen om honom så var han född 63, uppvuxen i Gryt och hade jobbat utomlands för att nu ha flyttat tillbaka.

Han försöker inte "adda" mej men fortsätter och skicka meddelanden . Han är osäker på avgörande beslut för kommunen som kommer att fattas i framtiden.

OK ???? Fattar inget , för jag är inte inblandad i några avgörande beslut för kommunen , men med tanke på hans vänkrets så misstänkte jag att det hade med vem som ska prata i radio eller inte, inte för att de är avgörande för kommunens framtid men iaf.

Rent logiskt om man startar en Facebookprofil , så gör dom flesta , för inte att säga ALLA, så börjar man med att adda sina närmaste vänner, släktingar och liknande och inte 7 vilt främmande människor . Och skulle han varit uppvuxen i Gryt , född 63 och hetat Bertriam så hade jag vetat vem det var.

Av en slump så var det någon med signaturen "nyinflyttad" som gjorde ett inlägg i en blogg, dagen innan och tyckte exakt som bloggskrivaren. (Väldigt få är i regel annonyma i privatbloggar) 

Låter jag smått irriterad och lite sarkastisk eller misstroende ????

Nej absolut inte!!! Jag är ohyggligt glad , för det verkar som trenden har vänt , och det väller in folk i kommunen .  Jag är den förste som apploderar !!!! ;-)



*************************************************************************************

Idag kören , och träning inför musikkafet den 4 November Nu börjar prestationsångesten göra sej påmind;)
Vet att vi kommer att bli filmade av den som gör en promotionfilm för kommunen, vet att radion kommer att sända, och kanske kommer det någon från lokal TV också :) Hua så nervösa vi kommer att vara.

Men nu är det bara så, att vi är vad vi är. En bunt nybörjare som haft en otroligt rolig tid tillsammans och oavsett vad alla andra som hör oss tycker, så tycker jag att vi är skitduktiga !!!! Och för att inte att prata om hur snygga vi är !!! Alvarligt så har det varit en otroligt rolig höst, och jag är glad att ni alla finns och har gjort kören till vad den är ♥

Måste hinna packa för en liten minisemester idag också. Det bär i väg på en liten kryssning till Åland imorgon . Vi gjorde samma resa för bara ett par månader sedan, men då blev vi båda sjuka, så vi hade inte riktigt utbyte av den. Nu på´t igen , och nu tar vi partybåten Cinderella, så jag kommer att vara helt slut när jag kommer hem (hoppas jag ).

Skjutsa Anton till stan på morgonen , och sedan hem och göra lite nytta.

Lina och Heidi åker med Ringarums Busstrafik till Ullared idag, och hon har fria händer att köpa både kläder och grejjer till mej om hon hittar något.
Jag tycker dessa resor verkar himla trevliga och kanske skulle man ta sej tid att följa med någon gång, för det ÄR faktiskt roligt i Ullared, jag har varit där en gång tidigare.
Får jag även passa på ett slag för deras Stockholmsresor , som också är en lagom dagstripp, om man vill komma iväg på en liten shoppingtur någon dag :)

Nu jobbar vi en stund

Kramar





Kommentarer :

#1: Krille

BRA KOMPIS gillar att du marknadsför kommunens företag och visst kommer kören att gå bra med sådana eldsjälar

skriven
#2: Cizzie

Haha, klart jag måste marknadsföra det vi har, Ringarum Buss är attans duktiga !!! Dessutom är jag en sådan som inte kan åka iväg på mer än 1 dagarsturer så jag älskar alla sådana här resor så man får lite vardagslyx. Slipper man sedan köra och kan sitta och smygdricka en cider också , så protesterar inte jag ;-)

Kören sätter igång i vår igen , då räknar jag med dej Krille !!! ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :