Party - Party !!!

Godmorgon!!

Äntligen fredag, men det har varit en ganska lugn och fridfull vecka så jag känner mej rätt så i form trotts allt. Hela veckan har kantats av små glada händelser, och vänliga ord , och då är man rätt tillfreds med livet.

Gårdagens genrep i kyrkan gick kanon och kan ni, så kom och lyssna nästa torsdag klockan 19.00 , i Ringarums Kyrka , det finns kaffe också att köpa för 20:-

Får skärpa till mej lite när det gäller bloggandet också, för nu blir visst 4 eller 5 bloggar analyserade i SPP , programmet " Snillen spekulerar" i Radiowix. De hade tydligen gjort det i Onsdags men jag vet inte vad de hade sagt. Tydligen följer de en blogg var , och jag har tydligen John Furenbäck efter mej, så jag får försöka att vara lite mer seriös och vuxen (precis som om han skulle begripa det ;)

Idag bär det iväg på en båtfärd igen så nu blir det party-party för hela slanten. Paryblåsan är nerpackad och naglarna är ilsket röda , så med andra ord är allt klart för avfärd :)

Om någon trodde att det var Liona jag skrev om igår (men det tror jag inte att ni tror) så är det helt fel. Ja och Liona är visserligen 2 helt skillda personligheter ,tycker olika  och egentligen så långt ifrån varandra man kan komma, men vi har också många likheter som att vi är mammor , företagerskor och har hem och en massa husdjur och en massa annat runt omkring , så jag är ganska säker på att hon liksom jag har problem med att klara av att räcka till för ETT liv , än mindre skaffa sej ett liv till ;-)

Nej vi avslutar helt enkelt Bertriam , och kan konstatera att upphovsmannen, eller rättare sagt kvinnan är inte speciellt smart, men det har hon å andra sidan aldrig varit ;-)

Liona däremot skrev spottar ur sej små blogginlägg nu, medans NTs andra bloggare inte skriver ett dyft, och jag tyckte att följande var ganska tänkvärt ang ansvar i kommunenhttp://www.nt.se/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=6206849&entry=6382990 

Det är ju rätt skrämmande att i princip vem som helst kan komma upp i politiken och styra över kommunen med 400 miljoner i omsättning och 600 anställda utan någon som helst kompetens . Hon skrev också att kommunchefen läxade upp politikerna för den dåliga ekonomin, men är inte kommunchefen även ekonomichef....????  Och om inte ekonomichefen har ansvar för ekonomin och ser att den håller på att barka åt helvete, vad behöver man en ekonomichef till då ???


Ett förslag är att vi ringer "Lyxfällan" och ber dom ta hand om kommunen i ett program. Vi sätter inte bara Valdemarsvik på kartan utan vi får finanserna fixade också . Vad tror ni om det ???? ;-)


Ha en riktigt trevlig helg, det tänker jag ha  !!!!

Kram

Kommentarer :

#1: Thomas Ekh

Lyxfällan fick ett sådant brev ang. en annan kommun i Sverige för ett par år sedan och de tog inte upp den tråden... Mission impossible???

skriven
#2: Jeanette Petersson

Kanonidé med Lyxfällan - kanske de tar upp Kommunen om många skickar in samma tips till dem?? Så de ser att flera invånare tycker det behövs hjälp=)



Har du fått din Laptop & bredband som du vann i bloggtävlingen? I så fall: Hur fungerar allt? Var det Mobilt internet med Telia som bredband? Då vill jag ta hit det och testa vad jag kan få för hastighet här;) Har du inte fått grejerna än så RING och fråga dem var priserna är!!



Bella fick maila en tidning en gång som hade tagit med ett foto på Buddy (han var runt 5 månader då) som hon skickade in och de som fick fotot publicerat skulle få Spraybalsam, balsam och schampo till hund värt ca 600:-. När hon mailat och frågat så var det de som sponsrat allt som missat att skicka ut det och nu gick det på två röda:)

Finns att beskåda tidningsinlägget/fotot här:

http://www.dajalas.se/publicerat.htm



Ha riktigt superskoj på båten & resan & allt nu!! Njut!



Kraaaam ;)



skriven
#3: Cizzie

Nej Jeanette , jag har inte fått det än , och jag har tjatat och tjatat. Blir galen !!!



Lovar att ha skoj och bara njuta !!



Ha det bra här hemma



Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :