Torsdag 30/09 2010

Hallå allihopa,

Veckan börjar lida mot sitt slut och av naturer är torsdagen den segaste dagen i veckan, vet inte varför men så är det. Det här har varit en ovanligt tråkig vecka, bara en massa jobb och inga roliga inslag alls. 

Idag ska det vara " positiva dagen" , men så där överdrivet positiv känner jag mej inte idag, så jag kan ta de andra dagarna på året , så kan ni ta idag. ;-)

Det politiksa läget i kommunen börjar likna parodi, och jag vet inte vad jag ska säga om det längre. Sitter ju inne med en massa uppgifter som jag inte kan berätta om, men så mycket kan jag säga, att vi har inte kommit närmare en lösning än vad vi hade dagen efter valet.

Det offentliga bråket i Miljöpartiet (som inte fanns enl de 2 toppnamnen under valupptakten) är lika infekterat som förrut, mötena läcker som ett soll , och ryktena gror. Bror-Tommy skäller på de oliktänkande och Helena von Schantz går in och försvarar Liona utan att ha fakta på vad det handlar om.

Det har inte jag heller, därför skulle jag inte ta parti för någon av dom.

Liona är en frisk fläkt i politiken , inget snack om saken, och framför allt är hon en snabb frisk fläkt som satt fart på gubbarna i toppen. Hon är driven, och verbalt jätteduktig, hon behövs. Och vi behöver också kvinnor som står på sej i dessa sammanhang.

Bror-Tommy är , där jag sett honom i verkligheten, är en av de duktigaste politikerna och inte alls så tjurskallig som han vill framstå i bloggen. Ibland lägger han de mest tänkvärda inslagen på bloggen, men i nästa inslag förstår jag inte ett dugg.

Det är bara att konstatera att dessa två kommer aldrig att kunna samarbeta. Båda är lika drivna att vara förstanamn på listan, och där tror jag inte den ena är bättre än den andra.  Och faktiskt skulle jag vara likadan om jag vara i någon av doms kläder , för känner man som de gör för varandra så är det vinna eller försvinna, det finns liksom inget mellanting.

Men nu är valet över, det finns regler , så det är inget att tjafsa om, ni kan inte göra något åt det iaf. Reglerna är satta för att man inte ska använda sej av sina närmaste vänner för att vinna på listan, och det går aldrig att göra reglerna riktigt rättvisa.

Vad vi däremot behöver är att politikerna tar sej samman och GÖR något nu. Måste man verkligen ha sammanslagningar i kommunen för att styra ??? Hur det än blir , kommer det ju inte att bli bra .

Sätt Anna Nilsson eller Lasse Beckman som kommunalråd och kör alla ihop, efter mandat. Hur svårt kan det vara , ni tyckte ju i princip lika dant allihopa i slutet av valrörelsen ?? Använd era olika kompetenser till de olika uppdragen, det skulle väl inte vara så svårt att få ihop ??? Framför allt - BÖRJA JOBBA !!!


***************************************************************************************

Om en stund ringer en kille och jag ska i en halvtimme , marknadsföra mej själv. Inte företaget , inte mina produkter , utan mej själv. Prova själv hur lätt det är, vad skulle DU säga om dej själv ??????

****************************************************************************************

En anledning till mitt dåliga humör är att jag bantar. Vårt tids gissel. Har aldrig vägt så mycket som nu och jag hatar det !!! BMI som man ska gå efter visar på 10 kg övervikt , och det är svårare och svårare att hålla vikten , ju äldre man är . Vi proppas fulla i tidningar och media på hur vi ska se ut, vi pratar inte om det men 90% av befolkningen kämpar med våra kilon och det är en ständig press , och vi är aldrig nöjda, och kommer aldrig bli nöjda för vi kämpar mot dessa retucherade bilderna i tidningen. Likt förbannat håller vi på. 

Positiva dagen var det ju !!! Kören ikväll - me like !!!! :)

På återhörande !!

Kram 





Kommentarer :

#1: Sanna

Torsdagen...



idag är ingen bra dag för mig.. ryggen känns och humöret är i botten.. kort dagbok idag då jag inte har någon energi.



igår kontaktades Bup för lillemans räkning. se vad det kommer att ge.



ha en bra dag för jag hoppas på en imorgon.

// Sanna



skriven
#2: Cizzie

Lilla gumman , lider med dej :( Jobbigt värre, men vi får hoppas det blir bättre imorgon . Styrkekram !!

skriven
#3: Lennart Sjöberg

Onsdag morgon alltid lite mer stressig, det är skola och undervisning idag.

Jag jobbar ju som lärare en dag i veckan det är en förmån jag inte kan släppa, jag helt enkelt älskar att jobba här.

Nu är jag med särskolan på gymnasiet i Åtvidaberg.

När jag kommer in så sitter det kollegor och elever och väntar.

Självklart så är inte alla glada på morgonen men mina trevliga kollegor Anders, Anders och Birgitta är alltid glada de är helt otroliga människor, jag blir glad av att bara se dom.

Eleverna kommer in på vårt arbetsrum och det är ett gott tecken på att de trivs, de kommer med roliga kommentarer en del spydiga sådana men aldrig elaka.

eftermiddagen har vi möten med övriga kollegor på skolan, här känns det som bortkastad tid.

Måste till kontoret en sväng och hämta lite uppgifter till min kollega micke som är sjuk och ligger hemma men som lovat att betala lite räkningar.

Jag har haft min BMW på verkstan i Valdemarsvik 3,5 vecka för en liten reparation 3 veckor stillestånd 3 dagar bara för att få nyckeln, 1 eller kanske 2 dagars arbete med reparationen. Behöver jag säga att de aldrig får in någon av mina bilar igen!!

Avslutar kvällen med att träna karate och få ut lite frustration och agressivitet.

det blir lite surfande innan jag släcker ner och jag lägger bud på en BMW z3 coupé hmmmm en riktig läckerbit.

sov gott dagboken.

skriven
#4: Malin

Helt dött på jobbet idag.

Antingen är det full rulle så man känner sig som en död sill, eller så kolugnt så man börjar oroa sig för den kommande lönen. Men i slutändan blir det alltid samma siffror. Men vad gör lite spänning i tillvaron? ;)



Beslutade mig i sista sekund för att ta premiären på höstens "Friskis och svettis"-pass (för min egen del). Att tilläggas bör hade vi våran första tvätt-tid på 2 veckor.

Resultatet?

En vilsen Malin i på tok förliten tröja (alla träningskläder var i tvättmaksinen), med omaka strumpor och tuttarna uppe i hakan (ja, sporttopparna var även dem i maskinen) snubblade runt och krockade med de resterande 40 vana människorna i sina matchande gympa-dressar. Men jävlar när vi kom till löpnings-passet. Då blåste jag om varenda jäkel och tänkte att dom även kunde få se baksidan på min omaka, mini-utstyrsel ;)



Men hem kom jag, glass åt jag, och gick och la sig ska hon.

Imorgon är det fredag, och det ska bli oerhört spännande och se vad för spektakel jag råkar ut för då.

Natti!

skriven
#5: liona

ja, jag måste väl kommentera när du skriver om mig. Cizzie, eftersom du inte vet så ska inte du heller skriva om hur drivna vi är eller vad våra konflikter handlar om. Det finns mycket bakom som inte ens du känner till.

skriven
#6: Cizzie

Jo skriva om er får jag ,och det gör jag för att det är ett stort samtalsämne. Men jag tar inte ställning i vad som är rätt och fel, eller vad era konflikter handlar om , för det vet jag inte , och det har jag heller inte skrivit om.



Att ni var drivna , var en komplimang till er båda, eftersom du inte förstod det. Det måste man vara, och det finns få som har det där rätta "drivet".



Valet är dock över, och vi har en fruktansvärt problematisk ställning i kommunen, väljarna har sagt sitt och vissa har vunnit men förlorat ändå, nu måste vi försöka få ordning på skutan.



Så du behöver inte låta så sur, det var inget påhopp, bara en kommentar om att ni är så olika som man kan bli.

Hade det inte varit värre om jag sagt att ni var lika ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :