Ny vecka , nya tag

Godmorgon i stugorna , ny vecka och nya friska tag !!;)

Fredagen blev smått kaotiskt, när nyheten om maktskiftet blev känt, det ringde oavbrutet och kontoret blev nästan en sambandscentral. Men skoj är det ju när man får vara med men ändå inte är med.

Lasse B kom förbi och dömma av den blicken han hade, så fast han väntat såååå långe på att detta skulle hända , så skulle han mer än gärna väntat en vecka till, för han hade klarat körkortet på MC dagen innan, och vete tusan vad han var mest glad över ;) Jag är impad över att han kunde fokusera på uppkörningen när han hade allt annat i brevid.

Lördagen spelning gick jättebra , först lite segt som vanligt, men vartefter så tinade dom upp. En fruktansvärt påkostad fest i en nybyggd jättearena. Med en konstgräsplan utanför. Vilka förutsättningar denna klubb har !!



Söndagen och den nya hundtävlingen " Rallylydnad" var med på agendan . Lina ställde upp med Iris och det gick jättebra för att vara första gången. 90 poäng av hundra och 5 totalt utav 30 tävlande. Grattis Lina och Iris !!!

Idag Kommunfullmäktige , och det är alltid lika intressant att se vilka som hälsar och vilka som försöker spänna ögonen i en ;) I det fallet kan politiker vara väldigt tydliga;) och då är jag inte ens med på banan .

Vad BeTe ska skriva om i fortsättningen var den absolut vanligaste frågan i fredags, men han kommer säkert på något.

Men efter valet så var det ju en del saker vi verkligen var eniga om, att de tyngsta posterna (betalda) går till män. Fortfarande ett gubbigt styre i Valdemarsvik , även om det kommer att något lite bättre.
Hur ligger det till med blockpolitiken ???? ;) Som Nybyggarna inte säger att de anammar.
 
Jag fick ju min "nickedockastämpel" också, så jag kanske inte ska fråga? ;) Men nu är det så jag har även innan ifrågasatt båda sidornas politik, även om inte BeTe har märkt det, men det kommer märkas nu ;) Hoppas jag någon gång kan få ett litet erkännande om jag faktiskt kan tänka själv ;)

Det finns några saker som jag tycker är speciellt bra. Att kommunalrådsposten och att ordförandeposten i kommunstyrelsen delas. Lasse är helt ok som kommunalråd, han kan verkligen politiken och är ett bra ansikte utåt. Men Erland kommer att behövas , dels för att han har erfarenhet , men han är också en person som folk har respekt för (inte alla kanske;) ) men där det behövs. Han kan få fart på kommunhuset, och vi behöver en som tar kommando och pekar ut vägen.

.

Sedan ser jag att signaturen Eye är i farten. Jag är ganska övertygad om att jag vet vem det är, och jag tror att fler vet. Hur ni än väljer att tackla det så har den signarturen inte givit er någon vinning på något sätt, så om ni kan så se till att den kommer bort från nätet. Det känns som det får vara bra nu , börja jobba och visa vad ni går för. Någonstans måste man släppa strategitänket , som i det här fallet är.

Anders (C) gjorde ett bra uttalande i tidningen i lördags och jag tror att detta kan vara nyttigt för de borgliga partierna med. Nu måste de gå tillbaka och tänka nytt, de måste rumstrera om i sina partier och spetsa till sej och kanske rensa bort lite grann.

Tror överlag , vad jag har hört , att även vilka sympatier man har , tyckte att det var bra för Valdemarsvik.
Speciellt som både NB och Sossarna har krav på sej att det verkligen händer saker nu. De punkter som de hade var ju inte något att tjafsa om, och de stod nära varandra. Så jag ser fram emot det här, även om jag inte riktigt har respekten för de som sitter där de sitter av ganska naturlig anledning.
Men det går att jobba på det !!

Och jag tycker precis som efter förra majoritetbildningen. Ge dom för fasiken en chans nu !!! För vårat bästa!!

Demokratin har talat och nu MÅSTE vi alla hjälpa till att få det här bra !!
Vi , du och jag har också ett ansvar.

Och en sak står på min önskelista till de nya. Om den blivande oppositionen kommer med ett bra förslag, lyssna på det då och visa att ni står över småaktighet !!!

Man ska egentligen inte adda på en blogg, under dagen , men faan vilket bra inlägg Helena!!!
http://nt.se/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=6214027&entry=7074710

Mer om det imorgon !!!


Kram

Kommentera inlägget här :