Byalagsmöte

Ett ihärdigt regn förstörde hela kvällen igår när jag tänkte ta mej ut på en kantarellrunda. Det finns mycket tankar i huvudet nu , som borde få tänkas klart , och det är stört omöjligt att göra det här, där det hela tiden händer något. Rörigt är bara förnamnet!!!

Byalagsmöte idag, och där finns det mycket att ta upp och diskutera. Och där är det många tankar som är ofärdiga och som jag skulle vilja ha ett förslag på lösning, åtminstånde i huvudet innan kvällen.

Sedan är det Bror-Tommys blogg där man inte vet om man ska skratta eller gråta. Idag känns gråten närmst, där dels osmakliga liknelser med tyranner skrivs ut, men framför allt för min egen del där jag efter 1,5 år av bloggande fortfaranade är ett bihang. Får väl vara tacksam att jag har ett namn iof.

Vet inte hur många gånger jag har förklarat men nu när BeTe är på samma sida som Stefan kanske han begriper.
NB är ett parti med en hel del sakfrågor, men ingen idiologi bakom , eller hur ? Jag håller med i de flesta sakfrågorna, men det gör mej inte till en NBare. Det borgliga blocket gick med på att driva dessa frågor efter valet, det gjorde inte dom till NBare heller, i mitt tycke. Och nu har det röd/gröna  blocket gått ihop och driver samma frågor. Och jag skulle aldrig i min tid komma på tanken att kalla BeTe Nybyggare, men det är ju skilland han är ju en karl med egen vilja.  

Så du och jag är inte mer kompisar nu en förrut, för mej handlar kompisskap om respekt och inget annat, och din respekt har jag aldrig fått. Stefan och du kommer antagligen slita som djur för att nå era mål, det hoppas jag iaf.
Och precis som jag sa till de röd/gröna efter valet, att acceptera demokratins gång och börja jobba för majoritetens vilja, så säger jag samma sak  till det borgliga blocket nu.

Vill kommentera signaturen "Becket" som tyckte att NB la sej platt inför Sossarna när de inte krävde ordförande poster. Jag ser ingen som kan matcha ex Helen i skolans utskott, och bäst kvinna/man på varje plats ska det vara , det har funnits nog med folk som jagat betalda platser i denna kommun.

Vet inte hur jag ska göra för att vara en egen fristående person i fortsättningen, ska jag blogga om kläder och smink?? Eller är det stört omöjligt oavsett vad jag bloggar om i detta gubbiga kommun?

Så om vi tittar lie på modet i höst istället, så får jag väl säga att det är så där jättesnyggt för egen del. Rakt nästan 70-tals inspirerat, och dessa terakottafärger som inte jag alls tycker om. Sedan den lantliga stilen med rysch-pysch, och blommor .  som får oss medelålders tanter att se ut som 75...... inte alls klädsamt. Och det stora problemet är att det bara finns det , och knappast några alternativ att ta till.

Inredningstrenden däremot kan jag förlika mej med. Schaby-chick är stort och precis i min stil. Lantligt , ljust och luftigt. Tillbaka till 80-tal men med lite varmare inslag, och mer former.

Nej nu är det dax att ta tag i dagen, och nu har min överodnade kommit också , vilken tur , då kanske jag kan få min arbetsorder så jag vet vad jag ska göra ;)

Kram




Kommentarer :

#1: Erland

Tyvärr Cizzie, kommer många konservativa gubbar även i fortsättningen att betrakta kvinnan som ett bihang. Till och med inom MP. Men det har med rädsla att göra, rädsla att förlora makten.

Så fortsätt slåss för din och andra tjejers självständighet, och titta på den bästa av er alla, Gudrun Skyman. Trots att jag inte delar hennes politiska uppfattning så tycker jag att hon imponerar med sin styrka och självständighet i den gubbiga miljön.



Och börja inte ens fundera på att ändra din blogg!

skriven
#2: Cizzie

Och jag som tänkte dela med mej av min kunskap av den nya trenden "krackulerade nagellack" !!! ;)



Och jag håller med dej om Gudrun, en underbar kvinna som är en verklig inspiration!!!

Framör allt att hon aldrig ber om ursäkt för sej.



Ja det är väl bara att kämpa på,men man blir så förbannad på att bli förminskad jämt.



skriven
#3: Helena von Schantz

Cizzie, jag tror inte Bror-Tommy förstår när han uttrycker sig sexistiskt. Det är antagligen mer klumpighet än illa ment. Men det är intressant och upplysande med det här kappvändandet när man har nya sammarbetspartners. Så tråkigt att folk inte kan tycka det de verkligen tycker, hålla med när de är överens och säga emot är de inte är det. Du kan den konsten och det uppskattar jag verkligen.

skriven
#4: Cizzie

Tack Helena , det värmde ! Och du har nog rätt, i att det bottnar i klumpighet, men vi är ju för gösse namn på 2000 talet !



Kappvänderi däremot bottnar i maktgirighet, att hitta fel i motståndarens argument för egen vinning. Fast är man politiker måste ju det vara livsfarligt när plötsligt förhållanden kastas om.

Trovärdighetem får sej en knäpp på näsan då när man svärtat ner allt för att sedan tycka det är fantastiskt.

skriven

Kommentera inlägget här :