Statestikhöjare ?

Usch vilken vecka detta har varit , sliten verkligen !! Allt känns bara grått och trist , Stefan ligger sjuk, ligger och ligger försesten, han har inte fått ligga än , men borde göra det , och jag känner att jag är på gång också.

Huvudet går på högvarv och jag vaknar med ett ryck vid 3 tiden varje morgon, och det är omöjligt att slappna av.
Vi får se om det blir någon kör ikväll, just nu tror jag inte jag hinner med det, eller rättare sagt orkar.

Marknad i Viken i går , och inte ens det hann jag med, frågan är om det inte är första gången på 40 år ;) Nej någon mer gång har det hänt, men lite tomt känns det , man SKA bara gå det där varvet och köpa kokosbollar och säga att allt är precis som vanligt . Men visst är det något visst med traditioner ??

Bra koncept , ska göras till traditioner, som är lagom igenkännade men ändå andas något nytt. Det är väl lite så att Valdemarsiksmarknaden i Maj, eller vad den heter, tyvärr inte förnyade sej i den takt den skulle, eller inte alls, så den har runnit ut i sanden.

Gusumdagarna gick också den vägen , men de senaste 3 åren har den byggts upp igen så att den drar folk, just pga förnyelse.

Liona skriver om Rådslaget som nu bytt namn till Inspirationskväll. Kan bara hålla med henne fullkomligt, i det hon skriver.
Jag har varit på samtliga Rådslag, och i början var det dialog. Men det rann ut i sanden. Påpekade detta massor av gånger, påpekade också vikten av att ha ämnen som tilltalar både män och kvinnor , för det var mycket mer kvinnor de första åren, men det var det ingen som lyssnade på , som vanligt.
Ett år har det varit bra när det gäller det , men annars inte , och det visar sej ju i också att kvinnorna sviker att det inte är intressant.
Och sedan frågar de sej varför inte kvinnor är intresserade ?? !!

Nej jag tror faktiskt jag sviker i år , det blev inte som det var tänkt , och jag tror inte jag har lust att hålla uppe statestiken i år , utan låta den vara så dålig som den ska vara.

Om ingen kan motivera mej att gå så klart ...............;)

Kram och ha en bra dag

Kommentarer :

#1: Helena von Schantz

Ledsen att du har det tufft, Cizzie. Jag har också haft några riktiga hästveckor. Jag jobbar i skolan, jag jobbar på bussen och när jag kommer hem - ja då jobbar jag också. Ibland får jag lust att bara rymma från allt.

Inspirationskvällen? Vi kanske skulle gå tillsammans och ägna oss åt att förkvinnliga tillställningen? Jag har aldrig varit på vare sig rådslag eller inspirationskväll och min danskalender är tom just den kvällen. :)



skriven
#2: Cizzie

Ja när du säger så kan jag ju inte säga nej, låter roligt , så det det ska vi absolut göra !!! :) Skoj !!



Ja ibland kör det ihop sej, och jag tror ta mej tusan det är vid den här tiden varje år som det är värst.

Hoppas du inte heller jobbar ihjäl dej, och man kan kan smita en gång om året från sitt jobb....ljuga ihop något ......lägga sej i sängen och äta glass...när man är anställd. Jag vet att du inte gör det ....men skulle det inte vara liiite frestande ??? ;)

skriven
#3: Helena von Schantz

Då bokar jag in inspirationsdagen i min lilla kalender. :) Det där med att smita från sitt jobb är frestande - men det funkar inte när man är egen företagare och det funkar inte när man är lärare. Lärare jobbar när de är sjuka, för stannar man hemma måste man ändå säga vad vikarien ska göra varje lektion och när man kommer tillbaka har man enorma rättningshögar och sjövilda elever. Trots att vi jobbar när vi är sjuka drar de dessutom 1,4 dagar varje dag vi är sjuka för loven. Borde förresten börja bråka om den saken. :)

skriven
#4: Cizzie

Här försöker man få dej att ta det lungt ..... och du hittar mer att göra istället haha, typiskt dej !!;)



Vi är nog så både du och jag.... ibland är det för mycket.... men blir det för lungt så klättrar vi nog på väggarna istället, så vi får bara försöka vara duktigare på att känna efter så det inte går fööör långt in i hjärtat på en.....att vi kan sätta oss lite utanför ibland, och se att man kan inte göra mer än sitt bästa.

Och att det enda som är verkligen betyder något är skyddsnätet runt omkring.



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :