Vågat

Godmorgon!!

De första dagarna på bantningen har gått bra , inga större abstinensanfall och jag blev om möjligt än mer motiverad när jag var uppe på Gusums Badhus och sola igår och samtidigt låna deras våg och konstaterade att min våg inte gick riktigt rätt.....och det var rätt många kilo som den gick fel också, närmare bestämt 6 kg!!!!!

Såååå tungt !!!!
(helvetes jävla skit !!!!)
Nu jäklar blir det att kämpa !!!;)


Idag skulle det varit ett nytt möte om ev Dansbandshelg, men eftersom flera inte kan , blir det att ställa in det , och istället blir det för mej att åka in på VIP-kväll på Trolltyg, och kanske okynnesdricka lite vin :D Ja så kan det gå !!! Och så ledsen är ju inte jag , att få lite extra behandling i en affär som man är väldigt köptrogen i , gör ju inte att man blir mindre köptrogen precis .

I Söderköping är det vanligt förekommande bland affärerna, och jag vet att en VIP-kväll även kommer att gå av stapeln på Modekompaniet i Gusum, annars vet jag inte att det är så vanligt förekommande i affärerna i vår  kommun men att vårda sina kunder är en mycket viktigt del när det gäller köptrohet. Och VIP-kväll är ett enkelt sätt.

Bloggarna i NT ligger lite lågt , det är bara BeTe som kämpar på. I måndags hade de möte i Ringarum, och att Ringarum är det område som borde tittas på först med tanke på att det finns störst chans att folk flyttar dit , med tanke på pendlingsavstånd till Söderköping och Norrköping är ju inget nytt under solen. Det är många mer än mej som tjatar om det. Det finns folk som är beredda att flytta dit omgående om det fanns lägenheter och marker preparerade. Ett prio 1 i kommunen kan man tycka.
Ringarums centrum liksom Gusums centrum är väl också de platser som är eftersatta när det gäller underhåll. I Ringarum står ju också kommunens egna lilla skamfläck, nämligen Stationshuset i allas blickfång när man kommer in också.

Sant och bra det mesta som BeTe skriver, det enda jag inte tycker om är gnället på tidigare majoriteten i slutet, och att slå sej för bröstet. Det har aldrig varit ett smart drag att göra så , men i sak har han rätt.

Den tidigare majoriteten var verkligen dålig på att kommunicera, de var dåliga på många flera saker, men de gjorde å andra sidan ganska många andra saker bra.

Den tidigare oppositionen hade bara EN sak att göra ......driva bra oppositonspolitik...... och hur bra var den ¨på en skala???

Ett gott råd är att sluta gnäll och jobba framåt, både kommunikationen och förhoppningsvis oppositionspolitiken hoppas jag och tror jag kommer bli bättre.
Ni har förhoppningsvis lärt er allihop något , under de sista åren !!!

Ha en underbar dag !!!

Kram


Kommentarer :

#1: Thomas Ekh

Det är "VIP-kväll" på gång i centrum också, där flera butiker går ihop och kör samtidigt. Kommer inte ihåg när, men inom kort.

skriven
#2: Cizzie

Låter jättetrevligt !!



Vi väntar på att höra mer !!

skriven

Kommentera inlägget här :