Sköna maj välkommen !!!!

Godmorgon !

En underbar helg som till strörsta del har handlat om Antons födelsedag , Han hängde på låset på Systemet tillsammans med mycket mer erfarna köpare i lördags, bara för att få känna känslan av att vara en fullfjädrad vuxen;)
Konstigt det där att man blir myndig vid 18 och handla på systemet vid 20, om man inte är mogen att köpa sprit då , är man då mogen att rösta t.ex? Ändra gränsen till 20 i båda fallen vore väl det lämpligaste.

En häftig tårta fick han iaf ! Han är ju Am fotbollsspelare och lämpligare tårta kan man knappast göra




På kvällen blev det utgång för honom och hans flickvän Bella och när jag satt mej i soffan på kvällen för att kolla TV i lugn och ro, ringer telefonen.
Det var Lina , som hela helgen har jobbat på tatueringsmässan på Borgen i Norrköping, från tidig morgon till sena kväll. Hon sa att det var skottlossning på stan och att jag skulle ringa Anton och säga till honom att han skulle hålla sej innomhus för det var vid Munken där de brukade hänga.
Hon ringde i stort sett i samma sekund som det hände och jag undrade givetvis hur hon kunde veta det så snabbt.

Det svarade hon inte på, däremot berättade hon att det var HA ( Hells Angels ) som ordnade taueringsmässan, och det hade jag inte en aning om, hon har ju jobbat där i några år.

Orolig kväll blev det , man kunde inte riktigt slappna av när de båda var ute .

Idag däremot , Valborg , och den största helgen för förstagångsfyllor, har 80 undommar farit iväg til Lisseberg för en heldag på nöjsesfältet. Underbart ordnat och jag hoppas de får underbart väder där nere !!!

Vi som blir kvar , hoppas jag går man ur huse och sjunger in Våren ikväll !! Överallt har föreningar och organisationer fixat och donat för att vi ska ha en tradiotionsenlig Valborgsmässoafton , och det är verkligen en underbar tradition. Skönsång och vårtal och sprakande eldar !! Underbart !!!

Och har ni sedan inget att göra eller inte vill att kvällen ska ta slut önskar jag er välkomna till Valdemarsviks Folkets Hus där vi spelar och lovar er fullt ös !!

Vi är supertaggade och redan mitt på dagen idag ställer  vi upp våra grejer, för kl 19.00 kommer de som ska äta innan dansen , och kl 21 börjar vi att spela.


Så ha en underbar dag och kväll , vart än i kommunen ni är !!! Och jag hoppas så klart vi träffas i kväll när vi spelar, och ser jag lite frågande ut eller högfärdig och inte hälsar så beror det på att jag har lite märkliga linser på mej och har svårt att se ordentligt på lite håll , så vinka eller kom fram. Kramar mottages tacksamt !!!


Kram till er alla !

Kommentarer :

#1: Maritha

Hej Cicci! Maritha här,är inne lite då och då och läser din blogg.Mycke intressant läsning,kör hårt tjejen. Läste att min lilla Anton fyller 20!!!!!! hur gammal är då inte jag? Ge honom en stor kram från hans gamla fröken är du snäll.du får en du med,trevlig valborg!

skriven
#2: Cizzie

Gulligaste Maritha !! Jag ska ge honom en stoooor bamsekram från dej , men var inte orolig, de kör ikapp.... och sedan om oss , vi blir aldrig mer än 27 år .;)



Jag lovar att köra hårt, och du ska veta att jag har allt, och jag menar verkligen allt att tacka dej och er för, att Anton tog sej igenom skolan och blev den underbara, tjat-pratiga och kramiga unge han blev, tack vare dej, Mangan , Sofia ....de lärare som han var hos, som orkade stötta , skälla , ta honom i örat och krama honom vart efter han behövde ;)

Vi pratar om det ofta hemma, men jag tror aldrig jag sa det till dej.....men jag tror du kände det i alla fall .



Kramar Maritha och ha en underbar Valborg !!!



skriven

Kommentera inlägget här :