Fulspel och lögner

Det blev som väntat igår . Allt gick ungerfär som man trott från början .
 
I budgetdebatten gick  7 stycken upp efter varandra och talade om hur fantastiskt det var. 
Sakligast  var Helen som inte bara talade om hur de tänkte utan också om nackdelarna med sin sektor.
Och lite där , när man hört henne , så ändrade man sej lite grann iaf. En del resonemang kan man köpa.
 
Bror-Tommy , läste innantil , nästan exaktvad som står i hans blogg. Och det är väl ganska fantastiskt hur man kan ändra uppfattning så mycket. Inte kommer jag ihåg att han apploderade det som hände när han själv satt i opposition ???
Nu brydda han sej inte om att skriva om kommunpolitik alls , vilket var den mesta kritiken han fick då.
Men BeTes egna inlägg handlade oftast om han själv , eller så var det någon person han ville såra .
Det mest fantastiska är att BeTe är ledare för demokratigruppen och propagerar för att de som kritiserar är gnällspikar och dysterkvistar ;-) 
 
Lasse däremot...där gnälldes det hej vilt när han satt i opposition.
Man sa i folk mun Bosse-filen, när något kommit ut i tidningen eller Lasse var på bild, vilket han var väldigt ofta.
Bosse-filen var  direktlinjen , Lasse- NT .
 
Gnäll och kritik är väl egentligen samma sak beroende vad man tycker om påståenden.
 
Och att Stefan var gnällig , var väl kvällens upplagda strategi av Erland, för det var det som Lasse försökte få in så ofta som möjligt.
 
Men sedan hände något .......
 
Jag åkte hem från mötet i förväg, och Stefan kom också frampå. Sossarna hade ett eftermöte. och plötsligt ser jag på Facebook hur Helen Kokkonen Johansson, Lars Beckman och Jörgen Malmström innom loppet av någon minut lägger ut i princip samma samma status ( kan ju vara en hög till som gjorde som inte jag såg)
 
"Kan konstatera att under kvällens fullmäktige röstade Stefan K, Lina K och Sverige demokraten Tony T med det borgerliga budgetförslaget vilket innebär att det inte skulle avsättas pengar för investering i en ny förskola i Gusum. Som tur var fick inte det förslaget gehör så nu kan Gusumborna se fram emot en nybyggd och frisk förskola!"
 
Facebook har spridning och att lägga ut något som inte ens är sant blir man jävligt förbannad på !!!
 
Oppositionen har inte alls sagt nej till en ny skola, de vill (som vanligt) ha mer underlag.
 
Oppositionen hade fått underlaget till beslut på två sidor , som extraärende till ett möte några dagar innan så de behövde mer beräkningar. Är det konstigt på en byggnad på 10 miljoner när vi står inför den största skuldsättningen i manna minne ???
 
Jag skrev genast till Helen och sa att det var lögn , och hon kontrade med att Stefan och Lina haft sina platser i Barn och Ungdom , och hade möjlighet att vara där. Men det är ju kanske inte så konstigt att de inte har varit där då de inte har varit önskärda och det har varit väldigt livat om deras kommunplatser.
 
Och den stora lögnen är ju iaf att inte att inte oppositionen vill ha en ny skola . De sa helt klart att var det det som kom fram så skulle de bygga nytt. Inget annat.
 
Fulspel och lögner är det värsta jag vet, och att försöka svärta ner folk. En sådan status har bara ett syfte och det är att dra ner deras namn som icke Gusumvänliga . Och dessutom försökte Helen få mej att tro att det bara var en högst personlig liten reflektion från kvällen.
 
Men att minst 3 personer råkade få exakt samma formulering på en facebookstatus , med samma innebörd och lägga ut det innom loppet av någon minut , tror jag faktiskt inte är slumpmässigt, även om Helen försökte få mej att  hennes var ett alldeles egen reflektion från kvällen. Nej du¨...ledsen men det tror jag inte på !!!
Och får jag gissa vilt så hade deras sosse-möte inte ens slutat utan order kom på mötet .
 
Det var riktigt , riktigt lågt gjort !!! Och av Lasse och Jögga kan jag förstå det av , men av Helen ??
Som jag sa till henne så har hon hållt sej ifrån taktik och fulspel och kört på sin proffsighet och kompetens .
Det förvånar mej verkligen !!!
 
Till råga på allt så är allt inspelat och går att lyssna och titta på .
 
www.radiowix.se
 
Är det den här nivån vi ska ha på politiken i Valdemarsvik ????
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Fia

OJ oj oj... där sjönk hon i mina ögon och ingen tillit finns kvar för mig och för så många andra som jag nu mött och hört mellan fyra ögon! Där finns ingen hörsägen kan jag lova!

Till Helen kan man bara säga "som man bäddar får man dock ligga" Synd faktiskt!

Svar: Det var riktigt ledsamt kan jag säga. Och inte ofta jag blir så jäkla arg !Men fulspel är det värsta jag vet.
Det är jäkligt lätt att bli så förbannad att man förklarar helt och fullt krig, men det finns ju fortfarande folk som inte alls är med på detta fulspel, även om de står i kulisserna .
Men samtidigt lägger de ner mycket tid på politik för att de förändra kommunen till det bättre ! Och det måste man hålla minnet även om det vissa dagar är svårt
Cizzie Kemle

skriven
#2: Fia

Du har så rätt Cizzie, men för mig är hon bara en politiker som "gjorde bort sig" jag brukar inte vara hård, tvärtom, men det har blivit för mycket smällar och svek och jag har kämpat för att komma dit jag är och står idag. *Jag är glad för dessa mina rader här, för jag gläds att jag kommit så långt, aldrig mer "väggen" för mig ;)* Kramar i massor.

Svar: Så är det Fia , och ordet politkerförakt blir djupare förankrat :( Var glad och framför allt stolt att du är den du är och att du vågar stå för dina ord och vad du tycker . Det börjar bli en bristvara.
Och tack och lov så har vi yttrandefrihet , fast taktiken nu är att utmåla alla som säger emot som gnällspikar.
Stoooooor kram Fia <3
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :