Svågerpolitik

Ja ni , nu är denna vecka slut också , och nu går många på semester . Skönt för er !!
 
Vi andra försöker upprätthålla BNP så gått det går, ytterligare en eller några veckor.
Finns inte så mycket att skriva just för tillfället, det händer inte så mycket på några fronter , förutom alla happnings i kommunen. Liedholmcupen och nästa vecka Karnebåten. Skoj det är  ju trots allt det här som är det roliga.
 
Här blir det att spela in i studio idag, den andra låtetn för Radiovix skivan , och sedan på lördag blir det nog att investera i ny mobil tror jag, det känns som det är dax.
 
Under Torvalds tid , så var det mycket prat om svågerpolitik, hur folk drog egen vinning på olika saker i kommunen , hur folk kände varandra och gav jobb åt varandra.
Är det bättre nu ?? Jag tror faktiskt inte det. Håller som bäst på att göra en liten schemalagd översikt hur alla känner alla, vilka som sitter i vilka organisationer, hur en liten klick hjälper varandra. Säga vad man vill , men det är helt klart en stooor nackdel i en sådan här liten kommun. Och väldigt hämmande för kommunen. Att samma folk sitter i flera organsationer och styr ända upp i kommunen. Tar beslut som påverkar sina fritidsintressen och privata affärsverksamheter.....
 
Om man t.ex i sin politiska roll , hänvisar till sitt privata bolag....är det fel ?? Konkurrerar med sin politiska roll...är det möjligt ???
 
Och vad påverkar våra tidigare löner våra beslut i kommunen ? Ligger man på en lön på 60-130 tusen kronor innan man fått ett politiskt uppdrag. Hur angelägen är man då att få behålla sin lön ? Påverkar det besluten man tar?
 
I vissa kommunen diskuteras just en minimilön innan ....för att kunna ta ett politiskt uppdrag, och det är kanske vid närmare eftertanke en bra ide.
Används de kommunala uppdragen för att besluta om saker som påverkar ens privatliv, och sina fritidsaktivieter ?
Ja det finns mycket att titta på och kolla närmare på, så även om jag är rätt lugn nu , så hoppas jag komma igen med nya uppslag :) 
 
Det absolut bästa med det här varma och regniga vädret är kantarellerna som växer så det knakar.
Så ut i skogen nu , för de finns där !!!

Kram och trevlig helg !!!
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Liona

Nejdu, i min skog kryllar det av vildsvin som bökar upp allt vad svamp heter :((.
Lycka till med din schemaläggning, gjorde en likande grej häromåret och det är inte positivt för kommunen när så få styr på så många olika ställen, dels blir det lätt trångsynt, dels är det väldigt svårt för andra att ta sig in i bestämmareklubben, inte bra varken för demokratin eller utvecklingen i samhället.

Svar: Usch !! Har du dom där äckelpäckeldjuren hos dej . Här är vi (konstigt nog ) i just "min" skog , förskonade från dom (undrar om det har med min sång att göra;) . Du får komma hit och se hur kantarellerna ser ut !!
Du har rätt , det är just en av sakerna som begränsar att nytt folk tar sej in, om de inte är "lika" som de andra och passar in. Men visst borde det också att kunna synliggöra detta och få en ändring på det ?
Cizzie Kemle

skriven
#2: Fia Toft

Tror inte du kan växa mer i mina ögon..kram till dig <3 . Du har så rätt så rätt i allt du skriver Cizzie! Jag miste en tjänst pga att jag var för engagerad i mina brukare och alltid fanns till hands och försvarade de mest svaga. Mitt namn är kört i denna kommun, men ta mejtusan....mig slipper dom inte, jag fortsätter i det tysta...jag finns bakom varje hörn :)

Tack för allt du rotar i...jag följer dig med spänning!

Svar: Så gulltigt sagt . Tack <3 Vi kan ta varandra i handen , för det är samma sak med mej, men som du säger . Det finns många vägar att gå . Och "finne i arslet" (dvs jäkligt obekväm) kommer jag nog alltid att vara.....och du med ;) Kram Fia
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :