Var har vi marknadsföringen ???

Måndag och tisdag har kantas av jobb och ett litet möte med Korpen. Trevliga människor måste jag säga och brinner för sina uppdrag. Skojiga är de också , och en blandning av skojande och allvar hela tiden , precis som en styrelse ska vara.
 Konstigt nog känner jag mej inte varken kompetent eller som att jag ger den styrelsen något , som jag skulle vilja . De andra är för säkra och duktiga, och det är ju egentligen jättebra. De brinner för sina vandringsleder och vandringar och har skitbra ideér !! Visste ni att man kan ta sej från Ringarum -Gusum- Valdemarsvik ända ut till Gryt och ytterligare ut på de stora öarna för 35-40 kronor ? Det sprudlade av tankar och och vad man kan göra.
Det hade inte jag en aning på och faktiskt kan man lösa dygnskort ända från Norrköping för ca 150 spänn och komma ut till vår skärgård. Varför vet man inte det ????? Och varför marknasförs det inte ???
 
Krogersbo och getosten i TV på bästa sändningstid och i ett program med väldigt mycket tittare . Yes !!!!
Det vet vi ju sedan Titanix vilken genomslagskraft TV har , eller hur ???
Ett perfekt tilfälle att marknadsföra kommunen med att ta fråm pärmen från "Matresan" och ha Krogersbo som frontfigur , eller hur ???
Men, men på tavlan vid stora vägen står det säkert fortfarande Förförd , eller vad det kan vara. Helt anonymt och ingen som ser. En totalt meningslös skylt som inte fyller någon funktion, för det är ingen som lägger märke till den fast den är så stor.
 
Och var är MARKNADSFÖRINGEN när det händer något ??? Vi har dragkraft av TV och vi sitter med armarna i kors och gör NADA . Så synd !! Just  "Matresan" kan man fortsätta och bygga på och det ligger i tiden, vi har gott om företag som vi kan göra ett varumärke av , eller som redan är ett varumärke rättare sagt.
 
Dra sedan in Viksrätten och alla krogarna så har du ett helt kluster av företag. Men, men , men ...här i Valdemarsvik ska vi ju BARA marknadsföra VIKEN i VIKEN , så var det med det ,  och vi får räkna med att vi får ha det så i ca 15 år till för sedan har alla i proppen som sitter nu. Om vi inte gör något drastiskt så klart , för då kan det gå fortare ;-)
 
Lionas blogginlägg blev inte indragen pga censur  utan av någon som kände sej utpekad. Men att censur förekommer och att de inte släpper in alla kommentarer vet vi med säkerhet. På Stefans blogg vet vi med säkerhet att det är så , för flera har hört av sej. Jag själv har skrivit in till NT när jag inte kommit in med mina inlägg, och fick då svar av en Olausson , tror han hette Daniel , och hans svar förstod jag mej inte på alls.
Tråkigt att man inte kan lita på dom (heller)
 
Nu haglar kritiken om socialtjänsten också . Lionas blogginlägg först , och nu har socialstyrelsen smällt socialtjänsten på fingrarna om fel de begått.  Det var inte länge sedan de fick påbackning om de tre farbröderna som flyttades, och vi kan nog se en markant ökning av dessa felbedömningar, de senaste åren.
Ganska garanterat hänger det ihop med sparkrav och krav på att hålla budget. Enda sättet att göra det när antalet fall i behov av stöd , ökar hela tiden. Alldesles tydligt så går man ifrån de normer och regler som finns för att hålla nere kostnaderna. Hemsk utveckling och vi har nog inte sett slutet av det heller. Mörkertalet av felbehandlingar är säkert enormt också då detta är en riktigt utsatt grupp som sällan protesterar.
 
Nu blir det indragningar i skolan också, och där finns det nog fler föräldrar som har en annan ork att kämpa . Så jag hoppas ni läser på lagen ordentligt och racar om ni inte får den hjälp och det stöd som just era barn har rätt att få. Min starka övertygelse är att ni kan ta hjälp av lärarna på skolan också för att diskutera vad era barn har rätt till. och vilka behov era barn har, för de vill göra ett bra jobb, så ta hjälp av dom.
De kanske inte kan stå bakom offentligt , men de kan hjälpa er ändå !!!
 
Imorgon blir det musikstudio i källaren då jag ska vara musikproducent åt en ny stjärna jag hittat. Skoj och vi ska spela in en låt som hon helt oväntat sjöng på sin sons dop, och släkt och vänner var helt ovetande om att hon kunde sjunga alls. Men sanningen är att hennes mamma slet med henne hit för några veckor sedan ( hon kände inte mej ) och när chocken släppte att få sjunga i mick så har vi tränat här i flera veckor . Suveränt bra och jag hoppas hon fortsätter med sin sång.
 
Nu ska jag gå och stoppa Stefan från att göra något dumt. Han swischade förbi med en godisskål som han hittat på mitt sminkbord , med en massa dumlekola i , men det var också en annan liten förpackning, och jag hörde just att han sa när han gick förbi  - Är det här som nötkräm eller ?????
 
Svarde inte för jag satt ju och skrev.......men jag kom på när han gått förbi att det var en ansiktsmask , som jag fått av en vän.  
 
Men, men  .....det gör nog inget om han blir lite vackrare på insidan också , så jag läser nog NT först innan jag säger till  ;-)
 
Ha det gott !!!

Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Nils olausson heter sonen, webchef på nt........

Svar: Ja så var det , tack snälla för det , jag hittade bara inte namnet. Och det är ju faktiskt rent förskräckligt , för jag vet med säkerhet och har folk som kan skrivit helt sakliga inlägg som inte kommit in. På ett inlägg som vi blev uppmärksammade på att det inte gick att skriva på , gjorde vi själva test på , och mycket riktigt så gick det inte in.
Men vi ska försöka gå vidare med det för det är helt enkelt en fråga om yttrandefrihet om de sitter och gallrar. Och det är kanske inte så lämpligt att vara web-chef för bloggar som nära anhöriga har , i politiska frågor .
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :