Kantarellerna är här !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

God morgon
 
Hoppas att er midsommarhelg har varit bra . Det har min varit , och speciellt igår när jag som vanligt på midsommardagen gick ut för att kolla om kantarellerna var på G .
Det var dom och hem kom jag med en näve , lagom till den första knäckemackan :D
 
Nu börjar min tid och jag hoppas på växelvist väder där sol varvas med regn och varmt och fuktigt !!
Av mina mer än 30 år i skogen så tror jag det 3 gånger har misslyckats med midsommardagskantarellsplockningen ....rätt säkert med andra ord !!;-)
 
 
Midsommaraftonen var precis så traditionell som det ska vara . Sill och nubbe kl 12 startar dagen.
Sedan är det fritt fram, en del stannar hemma och några åker upp till Hembygdsgården. Och givetvis så öppnade sej himlen i samma stund som vi öppnade dörren där uppe.
Stackars Malle och Arne som spelade så fint , höll på att frysa häcken av sej där de satt i snålblåsten. Och det ska ni veta att det är inte lätt alls att spela gitarr när fingrarna fryser. Det går liksom inte !!!
 
Väl hemma så sprack det upp igen efter någon timme och det blev en underbar kväll. Och visst är det något visst med midsommarafton , då det inte är riktigt mörkt någon gång.
 
Annas så står väl allt rätt stilla nu. Bertil och NB lobbar för fullt för att få drag på Grännäs , så till den milda grad så att de håller egna fester där. Nu tycker jag det är roligt att det händer något iof, så jag ska inte säga något negativt om det . Och jag hoppas också att den nuvarande arrendatorn av restaurangen inte har blivit lurad, för något säger mej att det inte kommer att bli sådant jättedrag . Men där hoppas jag att jag har fel, och trots allt så har ju inte muddringen kommit igång än.
Ett det känns lite jobbigt att våra skattekronor går till ett kommunalråd som enbart jobbar för Grännäs och fester även om jag tror att han är skapt för det ;-)
 
Sedan står i tidningen att det inte kommer att kosta mer för att det står stilla. Nej eller hur !!!
Det är ju som så att de bara har en pott med pengar , muddringen kostar precis lika mycket nu som om de muddrar så därför tickar dessa pengar hela tiden.
Så givetvis så kostar det inte mer, det är ju som så att det blir mindre muddrat .....och då undrar man ju så klart hur de tänker ;-)
 
Samtidigt så är det ju något som stör och som de inte får ordning på , och då är det ju bra att de väntar.
Man vill ju inte ha en katastrof efter muddringen . Där muddermassorna börjar åka kana ner i Viken igen, om det skulle vara det som inte fungerar.
 
På Norrbacka så ligger det mystiska stockar . Fulla med snäckor och gegga runt om . Vad är det för något ?
Är det stockar från Valdemarsviken? I så fall bör man tala om det för omgivningen för jag vet åtminsonde en hund som ätit av geggan. Är det i så fall farligt ? Om barn leker där och kladdar , är det isf farligt ?
Information är det minsta man kan begära .
 
Den 4 Juli är det dags för en aktivitetsdag på Toverum med motorklubben , skytteklubben och givetvis Garveriet.
Jag kommer att vara där och hjälpa till med det som behöver göras , och jag hoppas många killar och tjejer kommer dit . Det blir att testa både bil och skytte, lite mat över elden och umgänge . Riktigt skoj !!!
 
Annars är det som vanligt jobb, jobb, jobb och vi har gjort några riktigt bra månader nu. Och det ser riktigt bra ut framöver också. Men samtidigt säger de i tidningen att det inte riktigt kommer att vända förrän 2017 i världsekonomin, och jag hoppas verkligen att de har fel !!
 
Sporadiskt kommer jag att blogga här nu , när lusten faller på .....så hoppa in ibland och kolla
 
Ha en underbar dag , och även semester ifall den sätter igång nu
 
 
Kram
 
 

Kommentera inlägget här :