Trevlig första advent !!!

Ett fullsatt Folkets Hus igår när vi sjöng i Viran och Pingstkyrkan anordnade lite julstämning .  Skoj och mer folk än förra året , vilket visar att det är uppskattat. Kör XL var inte bara skönsjungande ....vi var snygga också ;-)
 
 
 
Känner mej dock lite snuvad på fikat ...när jag fick agera mickställ under tiden vår coach Gunilla och Alexander drog lite solonummer och mickstället började ge vika .....och hann inte med godsakerna ....Attans !!!
 
I biosalongen bredvid så pågick information om saneringen i Gusum. Nu  på måndag ska det sätta igång och de ska hålla på 4 dagar i veckan 7-19 varje dag .
Ska bli riktigt skönt att få ordning på det området , som sett ut som kriget i så många år . Jag hoppas vi verkligen får vara med att se över planritningen sedan så inte det binds upp av sådant som inte går att göra något åt sedan.
 
Sedan kan jag höra framtidens skola när de lär ut naturvetenskap och berättar hur intelligensen gick framåt från första människan ..........men 2013 fick vi en liten svacka ....som troligen berodde på föroreningar , för då använde vi 4,000,000 kr till att flytta två högar förorenat material några kilometer , Och troligtvis får de göra om det igen och sanera materialet . För som sagt ....en mindre förorenad Kommun har vi ju inte fått , när allt är kvar .
 
Nu laddar vi för helg och få lite julkänsla hemma. Men ikväll kommer det ytterligare lite folk som ska träna till adventständningen imorgon . Och imorgon ska vi hänga upp julstaken så vi har något att tända .
 
Klockan 16 imorgon sätter allt igång och jag hoppas det kommer mycket folk och inte minst för vi har skolan med oss som fixat en massa . Det kommer också att bli ponnyridning för alla som känner och vill .
 
Inspirationskvällen nere i Valdemarsvik visade sej bli en lyckträff. Skoj !!
Läste inlägg på nätet från både ung och gammal och såg att de var ganska lyriska. Synd att jag inte var där , men ibland räcker inte tiden till.
 
Givetvis måste jag säga grattis till Fia Asklöv som vann priset för ung företagsamhet . Tufft att i den åldern våga sej på ett stort företag !! Ett jättegrattis !! Hon är väl värd det !! :) Och givetvis så sover både Maja Ohlsson och Barbro Ängman i Biabäddar !!! De är patrioter (och de är svårast att tugga sönder så matte och husse föredrar dom )
 
 
Gryts skola har sitt första möte den 11 December och hoppas då få mycket folk som vill hjälpa till att vända trenden.
 
Så ....nu har jag tjatat färdigt för den här veckan......till glädje för många . Det har funnits mycket att skriva om....men nu lugnar det nog ner sej och jag också kanske.
 
Vi på  Gripband kunde konstatera igår, att vi haft ett bra år. (som om vi inte visste ) Nästa år verkar bli ännu bättre , och vi har verkligen slitit ett bra tag nu så det känns skönt att det ger utdelning. Jag/vi är värda det !!!
 
Tänker fira ikväll med Maja Ohlssonjagad rådjurssadel , hasselbackspotatis , och kantarellsås (cizzieplockade)
 
Och slutligen så tänkte jag göra er uppmärksamma på de lagändringar som gäller för körning från söndag .
Ganska självklarar grejer egentligen så det är bra att det skrivs ut .
 
 
 
 Jag är samtidigt ytterst tacksam för att inte "sminka sej" och "byta strumpbyxor" stod med på listan...Puh !! Det besparade mej mycket tid !!! ;-)
 
Kram och ha en riktigt skön helg och kom gärna till Gusum 16-16,30 på lördag !!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :