Det kommer mera .......

God morgon !
 
När det borde vara ¨som kallast gör våren entré en liten stund...så otroligt ljuvligt att vakna upp och himlen ser ut så här

Man blir glad i kropp och själ !!!
Och jag har de senaste helgerna bara tagit hand om mej själv....gjort roliga saker ...njutit riktigt och lyssnat på kroppen.  Vänner och några glas cider i fredags och välbehövliga asgarv !!!
Städa på altanen igår och ta årets första fika ute i min ensamhet....in och laga kantarellgryta med de nästan sista påsarna från hösten som torkade bort . Titta på både femmilen och hockey ....jag som inte ens är intresserad . Men sport och mat har en sak gemensamt ....och det gäller samma för musik. Du behöver inte tänka ....bara känna !! :) Sååå befriande !!  
 
 
 
På något lustigt sätt har jag blivit till tillagd i gruppen " Valdemarsvik i utveckling" igen och där fortsätter diskussionerna för fullt . Majoriteten mot resten är det ungefär !
 
På Valdemarsvikssidan i NT står det ena negativa efter det andra , och till och med jag tycker att hälften är nog.
Nu är det ju inte så att detta är NTs fel....snarare så att det borde inte finnas så jäkla mycket att mata ut ...men tyvärr så finns det mycket att skriva om :(
 
Budgeten ...trots AFA miljoner så går den inte ihop. Nej hade ni väntat er det ? Och det kommer att bli värre och värre och jag är så jäkligt tacksam att jag inte är en politiker som behöver ta hand om det här framöver.
 
Sektorerna har fått minska sina budgetar i två år ....samtidigt som det öses ut pengar på campingplatser , Folkets Hus och Fotbollsplaner. Hur i helskotta tror man att sektorerna ska klara det ?
Ska ni få det att gå ihop så är det bara att börja sparka folk !!
 
Nu sätter vi igång snart att bygga konstgräsplan och om någon tror att det stannar vid det som är budgeterat , så tror de fel. Om någon sedan tror att driftskostnaden stannar vid det kalkylerade , så är de helt blåsta .
Inkomstkalkylen var en bluff från början till slut och det kommer bli stora underskott och dessa måste också ta någon stans ifrån . Vart ???
 
Sedan är det även vad den politikska sektorn kostar...detta med tanke att det borde varit ett oppositionsråd med .
Vi har två två kommunalråd ...Helen är ordförande för skolan där också Jörgen sitter och det går åt extra tid. ( Förut hade Hasse Andersson den platsen men det ingick i hans 50 eller 60 procentiga kommunalrådstjänst.
Sedan har vi även en politiker som är föreståndare för Folkets Hus .....så det är inte lite pengar de tillskansat sej i personlig vinning.
 
Cheferna i de olika sektorerna åkte upp i lön när de plötsligt skulle cirkulera som Kommunchefer....hur blev det med det ? Nej vi fick en kommunchef.....men drog de ner deras löner då ?
 
Konsult anställdes som skulle genomlysa kommunen och uppskattningsvis hitta 1,5 miljoner åt kommunen. Hur blev det med det ?  Tror att Erlands granne snarare kostade kommunen en miljon , men några fel tror jag inte de hittade .
 
Och alla dessa beslut som tagits utan diskusioner mellan politiker emellan. Alla dessa beslut utan underlag för vad det kostar , hur ska det drivas ....hur ska det användas och vad har vi för mål.
 
Men nickedockorna fortsätter och säger att vi ska rätta oss efter och INTE kritisera !!!
Hur kan vi rimligtvis låta bli att kritisera ???
 
Tack och lov att jag är helt självgående och inte har någon som helst anledning att rätta sej efter på något sätt.
Att vi kan gå vår egen väg och inte är beroende av någon egentligen här i kommunen .
 
Lusten att stanna kvar och jobba för kommunen minskar för var dag när jag ser hur den sköts .
Hoppas på att det blir ändring på det , väldigt snart !
 
Naturen har vi alla fall och sååå mycket härligt folk !! Och läs på facebook vilka glada miner det är nu när solen och värmen visar sej !!
 
Och det kan mycket väl bli så idag att jag fuskar och går ut och går mitt på dagen , bara för att jag KAN !!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :