Ljumma vindar över bygden

God morgon
 
Vilka härliga vindar det är ute idag . Ljumma som en augustikväll <3
 
En härlig helg har jag haft . Men kompismys i stan på lördagen och träning med bandet igår som gick så himla bra . Fast det var jättelänge sedan vi både spelade och tränade så satt allt som en smäck !!
 
Stallet i Gusum har haft "Spökvandring" i helgen . Något som de har hållit på med i några år . I år hörde jag en siffra på 300 personer som var där och lät sej skrämmas . Fantastiskt bra tycker jag och en helfestlig ide !!
Roligt att så många ställer upp och går . Alla jag pratat med som varit där säger att det är såååå bra anordnat !
Eloge till dom alla som gör det möjligt !!
 
Undrar fortfarande hur det kommer att styras här i Valdemarsvik . En och en halv månad har gått och fortfarande inget konkret , varken från opposition eller majoritet. Hallå !! Sover ni ??
 
Jag vet däremot att spelas för fullt på konstgräsplanen nu . Så bra att det är beläggning på den tänker ni ...då tickar ju pengarna in till kommunen !!
 
Nej det gör det inte ...för de kan inte komma överens vad det ska kosta !
 
Men ....frågade de inte klubbarna det när de gjorde en intäktskalkyl INNAN den byggdes ??
 
Jo .....men det håller inte klubbarna nu , fast de skrev under ett papper ........eller så är det så att kommunen inte talade om alls att det kostade något utan frågade bara hur mycket de ville vara där .
 
Hur som helst så är det så fruktansvärt inkompetent skött ....precis allt från projektering till bygge , då det kostat nästan dubbelt upp mot vad den skulle ...och inte ger en krona i inkomst , så de styrande borde stoppa ner huvudet i det konstgjorda gräset och skämmas !!
 
Men nu ska jag försöka få något gjort här idag .Ser ut att bli en kanonmånad i företaget och över huvud taget ett bra år ! Skoj och man får lite extra energi.....och det kan behövas kan jag tala om.
Nu när jag fått min dom om hjärtat så förstår jag att den trötthet jag känt det senaste året , verkligen är trötthet och inte ålder ....eller slapphet eller vad jag trott.
Har haft svårt att motivera mej att sätta fart vissa dagar...och varit oengagerad på något sätt ...har helt enkelt inte orkat bry mej och haft svårt att sätta fart på mej själv. Lite skönt att få en förklaring .
 
Önskar er alla en härlig dag !
 
Kram

Kommentera inlägget här :