5 års jubileum

God morgon
 
Lite ny design på bloggen , som förövrigt fyllde 5 år den 7 April . Tänk vad tiden går när man har roligt !!! ;-)
Den är lite mer up to date nu med "gilla" knapp , den går också  att dela lättare och den är nu mobilanpassad.
Förhoppningsvis så slipper ni reklamen  . Det finns också en länk att följa mej på Instagram ...heter förövrigt Cizziekemle där vilket inte är så otippat ...men ni kan också följa Trolltyg på både facebook och Instagram , då som Trolltyg_boutique.
 
Så ge er gärna tillkänna emellanåt , både med ris och ros , det är så mycket roligare då, för när jag skriver mina bloggar så har jag en hel del statestik att tillgå. Unika besökare , återbesökare ...vart och när ni går in på bloggen . Vart på ett ungefär ni kommer ifrån .
 
Den första bloggenjag skrev  handlade om att jag försökte sätta igång en kör ...och tänk er att  i höst fyller Kör XL 5 år också .
Jag ville i första bloggen låna kyrkan en timme för att spela ensam ....det har jag fortfarande kvar att göra och det är en tanke och önskan jag inte släppt än .
 
Från början var nog bloggen mer blandad , tror jag ....men samhälle , politik och näringsliv har alltid ingått. Tanken var också att få mer folk att bli intresserade och informerade om vad som hände . Det var ju inte så mycket som kom ut innan jag började skriva .
 
Mycket har hänt sedan dess och inte trodde jag i min vildaste fantasi att jag skulle få så mycket läsare . Och givetvis är det hur kul som helst , men många gånger skrämmande också, när man inte vet riktigt varför.
Det har varit ris och ros åt både höger och väster , men svårast har jag att acceptera överkörningar , mygel , eget vinnande och dessa kompisklaner som håller ihop , och det har helt klart blivit mycket , mycket värre under dessa 5 år . Sedan är det faktiskt mycket roligt som händer i vår kommun just nu också . En del står kommunen för och det är skoj ....men jag tycker inte om när kommunen antyder att det är de som står för alla möjliga saker som de inte på något sätt har med att göra. Rätt ska vara rätt !
 
Jag vet heller inte riktigt åt vilket håll som bloggen ska gå i fortsättningen . Att bråka med gubbarna i denna kommun , tär på tiden som jag inte har längre . Inget gör heller någon skillnad, så vi får fundera på vad som komma skall i fortsättningen :)
 
 I går var jag på kören för första gången på länge . Riktigt skoj !! Är med på två övningar inför ett musikquiz den 10 maj i Vídarlokalen i Söderköping . Det är Kör XL som gör ett quis ihop med Roland Engdahl och Åsa Sjöberg . Förköp i Söderköpings Bokhandel . Jag tänkte också sjunga en stump då ....hoppas ni kommer :)
 
I tidningen idag så berättar de att Valdemarsvik är väldigt skuldsatt. Det kan jag bekräfta då jag har veckobrev från UC . Det är sorgligt att gemene man har det så , och det är ju inte så mycket man kan göra åt det .
Men det stör mej väldigt när politiker som beslutar om miljontals kronor i kommunkassan....inte klarar av sin egen ekonomi ens en gång. Speciellt i Socialdemokraterna så är var och varannan med på UCs svarta lista eller har varit med det senaste året . Det är riktigt illavarslande .
Att inte kunna ta hand om sin egen eller sitt företags ekonomi är helt ok ....om man inte är fortroendevald och ska ta hand om kommunpengarna .
 
Hanna på NT berättar varför och hur hon går ut i sociala medier. Trevligt tycker jag att följa henne och jäkligt roligt att folk kan påverka . Ett lätt och bra sätt att få direktkontakt med sina läsare och få feedback på sina artiklar. Även att jaga annorlunda uppslag att skriva om .
Något som även politiker borde anamma , att var närvarnade i sin officiella roll även på facebook. Ja de finns som privatpersoner givetvis ....men de ska givetvis ha en privat och en officiell sida . Typ Anna Andersson ....och Anna Andersson Kommunalråd . Vore inte det bra? Valdemarsvik i utveckling är ju bara en nickedockasida där man bara får heja på , om någon ifrågasätter något så klubbas de ner direkt av sådana som kallar allt för gnäll.
Det ger ju inte ett smack och det är i pricip bara sossefansen som skriver och gillar där ....och då bara sina egna inlägg .
 
Fredag igen och jag kör halvdag här och resten inne på Trolltyg idag och heldag på Tt imorgon .
Det  är roligt nu när det det sätter igång och vi har så mycket snygga kläder inne . Responsen på butiquen är otroligt positiv och jag ser fram emot en fartfylld sommar .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :