Jubileum

God morgon
 
Ja det är många jubileum i år och inte bara bloggen som fyller fem.
 
Bandet fyller 10 år på Gusumdagarna och ärligt ska jag säga att det är något av det roligaste jag har gjort.
Under dessa 10 år har vi spelat på de flesta konstiga ställen. Vi har stått i lador , kobås och i stall . Spelat på MC-fester , 50 års kalas och bröllop
 
Det största jobbet var utan tvekan när vi spelade i Kisa folkets park när Kenneth and the knutters hade sin sista spelning. Det var 3000 personer då i parken.
 
Men att spela med de gamla uvarna i Svenne Rubin var inte fy skam heller , de var helt underbara och pratsjuka Och efter det så bara älskar jag deras låtar ....för de var lika härligt skruvade som låtarna är :)
 
Lennie Norman har vi fått jobba med två gånger och jag vill gärna att det blir en tredje ....han är fullblodsproffs verkligen !!
 

Så himla snabb i huvudet så man blir mörkrädd. Men inför hans stand-up show så laddade han som värsta idrottsmannen , för att få upp snabbheten i kropp och hjärna . Jag blev imponerad !!
 
Ja mycket har hänt och förhoppningsvis så slutar vi inte än , även om tiden inte räcker till riktigt just nu .
 
Idag får jag Svenskt Näringsliv på besök för att diskutera näringslivsklimatet i kommunen. Det jag tjatat mest på i bloggen i många år.
Hur bör man göra ....vad gör man inte . Vad får man för mottagande som företagare i kommunen. Vad har man för kontakter .
Kommunens mål att ligga högst upp på listan enligt vision 2025...hur jobbar man med det ?
Hur kommer det sej att kommunen sätter "pil uppåt" när det gäller resultatet på hur näringslivet utvecklas i kommunen ? Frågorna är många ....men jag tror jag har svar på varför det är som det är , efter att följt på nära håll så länge.
 
Vi får se ...men skoj ämne att prata om !!
 
Nu kör vi så det ryker ....Gripband > Möte> Trolltyg !!!
 
Kram och ha en enastående dag !!
 
( PS glöm nu inte bort att visa er lite mer...." gilla" inlägget ....eller kanske kommentera ? DS  )
 
 
 

Kommentera inlägget här :