Baljadagen

Godmorgon !
 
Just idag är jag stark ...just idag mår jag bra , jag förs framåt av kraftiga vindar !
 
Kentas gamla text stämmer rätt bra för tillfället ! :)
 
Det är faktiskt skapligt lugnt och jag hinner med både det ena och andra. En liten roadtripp till Ullared blev det i måndags . Jag är helt tagen i deras sätt att sköta så mycket människor . Allt för kunden , verkligen !!
 
Det finns relaxavdelningar , frissor , hunddagis , lekavdelningar mm mm mm allt för att kunden ska vara glad och nöjd . Allt är tydligt markerat inne i varuhuset och personalen är fantastisk. Man  ser tydligt hur de tänker och varför och det är som en skola för en annan som just börjat i handelsbranschen .
 
Annars har jag varvart lite jobb här och där med skogspromenader, fast bara småsvängar ....med pyssel hemma och rensa upp lite där . Skönt att få göra lite annat !
 
Tack polisväsendet att ni snabbt tog upp Melkes anmälan från Valdemarsviks Kommun, då han glömt att söka om sitt alkoholtillstånd då han ändrade sitt namn. En väldigt ologisk lag oavsett då kursen som man får alkoholtillståndet på går på person och inte på företag. Samma person är kvar innnan som efter man bytt ut två bokstäver i företagsnamnet . En helt administrativ avgift som enbart har till syfte att ge mer pengar till kommunen.
Det hindrade dock inte vår alkoholhanterare utan han tog till stora trumman och polisanmälde utan prut !!
 
Alkoholhanteraren och hans kombatanter tycker att Melkes borde veta detta ....jag tycker att alkoholhanteraren borde veta att polisväsendet ser detta som ringa brott som inte ens tas upp . Alltså borde det inte ha polisanmälts !!
 
Vad har vi uppnått med detta ???
 
Ett företag har fått hela sin sommarförsäljning förstörd . Den som ska livnära dom en lång vinter så de kan hålla sin service .
Maktmissbruk är ett starkt ord , men just alkoholhanteringen i denna kommun är under all kritik . Man ska vara behjälplig och man ska se till att det ska gå rätt till . Men man ska INTE vara överförmyndare och missbruka sin makt bara för att man kan !!
 
Vill man få till något som helst positivt av detta ...så gå för farao ut i tidningen och säg att ni tog till för mycket ! Se till att snabbehandla hans ansökan och se över er inställning till alkoholhanteringen i Kommunen !
 
Positiva Valdemarsvik , positiva Valdemarsvik , positiva Valdemarsvik ! Alla har fått order om att kabla ut det budskapet och alla i en sfär gör det ! Det är precis lika smart som att säga att en film ÄR BRA !! Allt sitter hos den som ser den. Det som är positivt och det är mycket kommer också visa sej vara positivt .
Vad vi däremot bör göra alla som bor i kommunen ...det är att ha våra egna små smultronställen som vi kan berätta för vänner , tursiter eller vem som nu vill veta . Men bestäm aldrig ordet som ni vill folk ska tycka ....det har aldrig fungerat . Det får bara  ett löjets skimmer över sej och folk ser igenom det med en gång .
 
Baljadagen på lördag ! Jag har fått äran att sjunga ett par låtar och det gör jag i musikkrysset kl 12på lördag .
Det ska bli skoj , Baljadagen är en rolig tillställning med mycket folk ! Välkomna då !!
 
Nu ska jag jobba lite och kanske hinner jag pyssla lite också innan det blir Trolltyg en sväng !
 
Kram och ha en fin dag !
 

Kommentarer :

#1: Fia

Jag håller helt med dig Cizzie! Denna företagare har slitit för att få allt att gå ihop med sin familj och sommarinkomsterna är deras överlevnad, som jag fattat så har oxå familjen gynnat kommunen med att flytta hit..... jag saknar ord och är heligt förbannad!!

Ps. Kram ;) Var rädd om dig....

Svar: Hej Ja det är så sorgligt alltihop :( Man borde vid alla tillfällen göra det som är smidigast och det som sunda förnuftet säger ! När det gäller alkoholkontrollen i denna kommun så finns ingen logik alls ! :(

Kram Fia det samma till dej
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :