Allsångsmåndagar med Titanix

 
 
 
 
Vilka helt fantastiska måndagskvällar vi har haft i Valdemarsvik när Titanix bjudit upp till Allsång.
 
Har bara missat en av dom och i måndags när jag direkt ifrån Trolltyg stack ner så tänkte jag att idag är det säkert inte så mycket folk när folk har börjat arbeta.
 
Så fel jag hade ( Passa på nu för det är inte ofta jag erkänner det !!!) men döm av min förvåning då det var publikrekord. Någonstans 1700-2000 personer var där i snålblåsten.
 
Helsida i NT http://nt.se/nyheter/valdemarsvik/allsangsfinalen-slog-publikrekord-om4243904.aspx och givetvis så spelar det ingen roll vart jag sätter mej i publiken , utan mikrofonen kommer till mej iaf som synes på en av bilderna. Ganska stolt att de skriver mej som sångerska iof ;-)
 
 
 
 
 
 
Det har varit en superbra blandning på proffs och amatörer , lagom avslappnat och med roliga inslag som man inte förväntat sej . Jawas återkomst var väl ett av de roligaste för oss som känner igen dom. Lente och Benny är ju annars ganska välkända figurer med deras andra band Night Train Band och Benny är också en gammal Gusumprofil .
 
Tror få saker har lyft Viken så mycket som detta de senaste åren . Och lite sorgligt är det att Karnebåtsfestivalen, Baljadagen och Gusumdagarna tappat ganska mycket besökare . Detta enligt hörsägen för jag var inte på någon av tillställningarna i år . Men nytt tänk och nya inslag måste nog till och det är livsfarligt att gå i samma hjulspår år efter år .
 
Magnus Carlsson , vilken superartist . Vilken taktkänsla i kroppen och vilken röst. Är inget superfan av hans låtar ....men vilken artist !!!
 
Erica Sjöström och Maria Rolfs duett  som Jerry Rolf skrivit texten till tycker jag däremot om . Tycker det är konstigt att den inte kom med i Mello , för den är långt bättre än flera av de som är med .
 
 Snygga va ? Älskar tjejernas skor !!
 
Och saken blir ju inte sämre av att de bär klänningar från Sisters Point .
Maria har vid alla tillfällen som jag har sett burit kläder från affären och det gläder mej enormt att ha henne som levande reklampelare . Bättre förebild får man leta efter , och jag längtar tills hon kommer tillbaka till affären i höst och vi får snacka ikapp lite efter hektisk sommar :)
 
Nu ska jag själv åka iväg till jobb 2 och nu har det lugnat sej lite där och nu väntar vi på Medeltidaveckorna i slutet av Augusti .....skriv upp det !!
 
Kram
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :