Nu kör vi !!

God morgon
 
Nu är det fullfartsvecka igen och visst kan vi summera sommar 2016 som helt underbar ?
 
Inte mycket ledigt för min del för både Gripband och Trolltyg har haft toppmånader och vi har nog fördubblat försäljningen på Trolltyg i Juli . Gripband är inte mycket sämre utan som en helt vanlig fullfartsmånad.
 
Men i vår familj går allt detta ihop med jobb, barn och hundar . Anton är också inblandad i det hela och efter ett arbetspass på Trolltyg under " Prideveckan" så bidrog han med detta
 
 
 
Men trots allt jobb  så är jag ovanligt avslappnad och känner mej tillfreds. Jag har inte så mycket krav på min semester utan att ta dagen lite mer som den kommer . Det går hur bra som helst att turista i vår egen kommun, och vi har nog varit på de flesta matställen här omkring och i våra grannkommuner .
 
En ny altan har Stefan dock fått till och den blev helt underbart bra och det är på något sätt mycket godare att äta där än inne på den glasade altanen ;-)
 
 
 
Allsångskvällar , Hilma och några ganska tröstlösa försök att hitta svamp har det också blivit . Musik och sommar hör ihop , men själv har jag inte sjungit en ton . Just 4 Fun ligger nere för tillfället för efter min hjärtoperation i vintras så visste vi ju inte hur jag skulle må . Jag vet att det tagit både ett och två år att komma igen för många som gjort det av de som jag känner . Nu hade jag ju sådan tur att jag blev bra direkt nästan . Och jag mår verkligen så inåt skogen bra just nu så det är nästan oförskämt .
 
Osocial har jag däremot varit i sommar känner jag , men det är nog en reaktion på det som varit . Har haft ett behov att vara själv (mina barn och lilla Hilma så klart) men annars......
 
 
 
Nu ser jag fram emot en hektisk höst och jag hoppas det händer spännande nya utmaningar på något sätt ( känns som jag för en gångs skulle inte står inför några tyvärr ) så vad ska jag hitta på tro ?
 
Vi får se vad som händer , men något nya utmaningar måste till med jämna mellanrum för att livet ska vara värt att leva  :)
 
Men de flesta tankar kommer till på mina underbara morgonpromenader och idag var det ovanligt stilla och vackert ute , så tid för tankar finns !!
 

Så nu mina vänner så kör vi !!
 
Kram på er !

Kommentera inlägget här :