NT is the shit !!!

Vilket härligt sportlovsväder vi har !! Man blir helt bländad av solen och precis lagom varmt.
Man saknar faktiskt detta med att vara ute och grilla korv med ungarna eller ta en biodag !! Ser sjukt fram emot att Hilma kommer upp i åldern för att hänga med på bus med mormor !!
 
Hilma ja ....nog är hon lite intelligentare än andra ungar . Lördagsbilagan av NT och en lugn stund " is the shit" !!!
 
Och det tycker jag också . NT på altanen en solig sommardag med en kaffekopp i handen är sommar för mej !!
Pappersbilagan måste det givetvis vara då och " den rätta känslan" .

Nu måste jag ärligt säga att jag ger NT både ris och ros angående att de tagit bort kommentarerna på nätet på artiklarna . Jag vet ju att NT genomgår en omorganissation , och de har säkert fått tänka till för att få bort onödiga kostnader. Upplagan dalar som för alla andra tidningar och man måste se över kostymen.
 
Nättrollen finns på artiklar det håller jag med om i vissa fall och ska man ha granskning på alla dessa så tarvar det personal. Samtidigt ska de behålla möjligheterna på insändare och debattartiklar för syftet är just att de är till för att debattera .
Men bloggarna då ? En blogg som inte går att kommentera är ju inte så mycket att ha ! Dessutom så står ju bara den som skrivers sanning utan att man kan säga eller rätta till något . Det kan ju bli helt fel , för man kan ju omöjligt få med en rättelse på en blogg som man faktiskt kan i en skriven artikel . Nej det här får de göra om , det är inte alls bra på något sätt . En bloggs hela ide är att skapa debatt . Och de hade ju granskning på dessa kommentarer innan så varför inte nu . Nättroll kan man inte skylla på i detta fall. Ta bort varje blogg isf , för ingen kan säga emot om det är sanning eller lögn längre och det garanterar inte NT heller .
 
 
Annars ökar åter Valdemarsvik åter i befolkning . Jag tycker det är jättebra vem som än väljer att flytta in ......så länge det är skattebetalare för det är just det som är det viktiga.  Kommunchefen säger att det är sommarboende som väljer att flytta hit permanent och vinterbonar sommarhusen. Det tror jag väl kanske inte så mycket på kanske . Flyktingströmmen beror det helt klart på som i övriga Sverige tippar jag på . Barnfamiljer ? Ja jag vet inte för de delar inte på uppgifterna utan det kan vara vad som helst . I bästa fall är det flera arbetsföra familjer som flyttar hit ...i värsta fall har många arbetsföra familjer flyttat härifrån .
För även om vi får betalt i skatteväxling när folk flyttar hit så är det bara en engångsavgift och sedan är kostnaderna högre om de inte arbetar och betalar skatt .
 
Det var också väldigt  många nyetableringar och folk som efterfrågade tomtmark . Det har jag läst en gång innan och efter det så hände det ingenting tyvärr . Jag hoppas verkligen att det är mer sant nu .
Många är även intresserade av kommunens fastigheter och Sjöhuset är till salu bl.a . Jag skulle bli jätteglad om det såldes för det har varit en förlustaffär sedan start. På något sätt är det som att varje majoritet vill ha något att glänsa med när de kommer till makten . Nu när de blivit av med den största hyresgästen i Sjöhuset , nämligen LO-Center så är det kanske inte så lätt att fylla upp huset igen. Återigen ....vi måste ha fler företag.
 
För något år sedan stod det också i Valdemarsviksbladet att steg hade tagits för bättre näringslivsklimat t.ex med konstruktivt samarbete med Företagarna och samtal med näringslivet så nu skulle det hända grejer .
Undrar fortfarande åt vilket håll de gick ??????
 
Nåja ....gick de ut i skogen så har vi ju iaf en helt underbar natur utanför dörren och där ska jag ut och gå i så fort jag får en ledig dag . Och det är väl söndag som vanligt . Hoppas det finns lite sol kvar till mej !!!
 
Men först är det lönehelg och soligt väder . Det tillsammans med att vi har mycket nyheter i Boutique Trolltyg brukar vara en oslagbar combo !!  Välkomna dit !!
 
Kram och ha en fortsatt härlig dag !
 
 

Kommentera inlägget här :