Påskfrid

Så hände det igen !
 
Åter en svart dag för Europa när bomber briserar i Bryssel . Bryssel ....det öppnaste av länder! Jag lider verkligen med alla drabbade och anhöriga .
Hur kan man få flertalet personer att kollektivt ta på sej bomber och trycka på utlösaren samtidigt ?? Allt för att skada så många  oskyldiga människor som möjligt  ...kanske till och med landsmän med samma tro ?
 
Hur lyckas man få dom att tycka att det är den rätta vägen ?
 
Bryssel som är mitt andningshål och den enda stad som jag känner som min egen bakficka i Europa . Denna underbara storstad som känns som en liten småstad.
 
Är det terrorism eller krig ?
Att det ligger politiska och ekonomiska intressen i att FN och EU inte till fullo kommer överens om hur detta terrorkrig ska bekämpas är ju helt klart . Men hur länge ska de få hålla på att värva medlemmar och bli större. Vart får de pengarna till sina krig ifrån . Jag hoppas att snart alla länder inser att vi bygger vår egen grav om inte dessa äckliga fanatiska galningar stoppas på riktigt snart !
 
Har givit politikerna i Kommunen lite påskfrid för jag har utkämpat en annan strid istället .
 
Tillfrisknandet har gått bra på alla sätt , men jag har haft svårt att få svar på mina frågor och få svar om mediciner. Högt blodtryck och hög vilopuls har jag haft under flera veckor och det sliter på den nya klaffen.
 
När de besvarade allt med att det beror på min rökning så fick jag till slut ut min journal och fick börja med att lägga pussel själv med alla latinska ord och förkortningar på prover som stod där.
 
Där visade det sig att en läkare (näst sista dagen ) helt utan anledning och utan att undersöka mej skrivit dit att jag hade långvarig och akut KOL. Något som inte stämde på något sätt , för det var lunginflammation som jag hade. Detta ledde till att alla andra behandlade mej utifrån denna diagnos och satte den som prio 1 istället för det hjärtklaffbyte jag gjorde .
 
De glömde berätta om mina mediciner också , varpå jag tog en  blodtryckshöjande tablett istället.
De missade också att berätta att jag inte fick köra bil och hur länge ( fast det visste jag ) Läkaren jag hade innan operationen berättade det och sa att man inte fick det för man blev "blåst i huvudet" av respiratorn.
Så nu på återbesöket frågade doktorn om det och jag sa att jag inte fick några instruktioner om hur länge jag inte skulle köra så jag satte mina egna veckor .
Kompisen från Linköping fick 6 veckors körförbud ....och kompisen från Norrköping fick 3 veckors körförbud så jag gav mej själv 2 veckors körförbud berättade jag för doktorn .
 
- Hmmm ( sa han ) Och hur kom du fram till att du inte skulle ha mer än så  ????
 
- Jo man blir ju blåst av respiratorn säger ni ju ???
 
Han nickade instämmande !!
 
- Men hallå !! Jag är ju blondin och har kört bil i hela mitt liv !!! ;-)
 
Han köpte det med ett asgarv :)
 
Så nu är jag friskförklarad och mår bättre än jag gjort på 10 år
 
 
Nu önskar jag er en riktigt härlig Påsk och vi ber en liten "stilla" för att det blir sol och värme !!
 
Kramar
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :