Platt fall NB !!!

Godmorgon
 
Stefan får lite sovmorgon idag så nu är det några lediga minuter innan dagen börjar .
 
Ska jag summera helgen så gick spelningen över förväntan bra . Kanske inte så underligt med en sådan publik där man får så enormt mycket kärlek och värme tillbaka . Det var tjockt på dansgolvet och det går helt ypperligt att dansa med rullstolar. En spelning när det är som allra bäst .
 
Julmarknad i Söderköping var det också hela helgen så i lördags fick Anton förbarma sej över Trolltyg ....och hela söndagen så var jag där. Jag är väldigt lyckligt lottad , för mina kompisar dyker upp mangrant och tar med sej fika så jag inte dör . Eller så kommer dom bara in och pratar bort en stund . Jag älskar det !! Sedan alla trevliga kunder som alltid har någon historia att berätta .....jag tycker det är helt underbart att folk är så öppna .
 
Måndag och då är Trolltyg stängt så det blev ett hårt pass på Gripband istället . Det går som vanligt för fullt och det är alltid mycket jobb. Men dessa måndagar försöker jag också ta mej in till min allra bästa vän ....Hilma 2 år .
 
Att få en stund med henne är precis vad man behöver . Allt är så lätt och självklart !!
 
Går förbi torget med Hilma i handen ....ser en stor platt sten någon halvmeter hög. Jag vill hoppa säger Hilma !!
Så klart du ska säger jag och tar upp henne på stenen . Ett , två , tre ....HOPP!!!!!
- Nu ska du hoppa mormor !!!
-Nej ....men mormor kan ju inte hoppa Hilma ....då ramlar jag i backen !!
-MEN MORMOR !!!! Jag tar ju emot dej !!!
 
Ja vad säger man ...klart man klättrar upp på stenen mitt på torget
 
 
Sedan en liten fika på Jannes och ett långt samtal med världens klokaste 2 åring är precis vad man behöver för att se världen med andra ögon.
 
 
Sedan vidare ner till KF i Viken .
 
Och det var en märklig tillställning . Det var en hel del föräldrar och en massa lärare som mangrant kom.
Och det var en märkbart flat , trött Erland som rabblade innantill samma saker som han skrivit i sin debattartikel .
 
Och vad som än sas ....så rabblade han samma saker igen som ett mantra .
 
Jenny Ek , Helena von Schantz , min Stefan och Anna Nilsson ...spräckte många av dessa balonger som Erland har målat upp . Inget som majoriteten säger stämmer någonstans . Ingen av Erlands partikamrater går upp och hjälper till och alla ser märkbart tagna ut . Nybyggaren Jörgen Malmström gick upp för att svara på frågorna han fick vid förra KF .....och efter debattartikeln som man kunde läsa i helgen så blev jag väldigt förvånad när han gick upp och sa samma saker som Erland . Vad i hela tiden håller de på med . Förstår de inte att de sitter i majoritet ....förstår de inte att de har delat ansvar med Segergren över hur skolan utvecklas ?
 
Nej det var bara svammel från NB inte ett vettigt ord skulle jag ville säga , jag tror ärligt inte att Jörgen förstår det som händer .
 
Men en lärare gick upp ....Suss Asklöv . Klar, tydlig , redig !! Klart och tydligt deklarera hon att lärarna inte hade förtroende för skolledningen . Föräldrar likaså ställde samma relevanta frågor till majoriteten ....men det var inte mycket till svar de fick .
 
Jag måste ställa en fråga till alla socialdemokrater . Att saker gick fel i skolan någonstans i våras är ju inte så mycket att orda om . Det säger både ni och vi andra . Men det här sättet att driva kommunen som NI för ...som NI alla socialdemokrater för . Överensstämmer det med socialdemokratisk filosofi ? Stämmer det överens med era värderingar hur man behandlar människor ? Finns det någon socialdemokrat som vågar svara på det ?
 
Jag pratade med lärare igår som hade varit socialdemokrater i hela sitt liv ......de var inte det mer ....och de var inte arga utan ledsna.
 
Jag hoppas någon vågar ta till orda i det socialdemokratiska partiet , jag är helt säker på att det här sättet att driva en kommun och politik inte stämmer överens med varför ni en gång började med med politiken. För mej är detta sätt att driva en kommun så långt ifrån socialdemokratiska värderingar som man kan komma .
 
 
Sedan var det helt otroligt nonchalant mot lärare och föräldrar som kom dit och ville ha svar på sina frågor och satt där i 4 timmar , att Jonas ...vänsterpartisten , med övriga i majoriteten i ryggen avbröt och ville ha det till ett budgetdebatt . Lågt och fegt !! Och ni andra som inte protesterar är lika låga ni !!
 
Nu ska jag fundera på nästa steg i det här ...för kommuninnevånarna har bestämt sej !!!
 
Kram och ha en bra dag

Kommentera inlägget här :