Grattis på 7 års dagen !!

Godmorgon 
Det är en speciell dag idag !! Bloggen fyller 7 år och det firar vi hela helgen med 4 dagars ledighet ! 
7 år ....det känns som en livstid sedan och så mycket har förändrats . Inte bara i mej utan vi lever i en så annorlunda värld . Det var 1,5 år sedan jag hade så många dagar i följd ...när jag var sjukskriven.
 
Det är i dag 7 år sedan jag vann blogg-tävlingen i Veckans Affärer efter 6 veckors bloggande om småföretagande . En riktig utmaning och efter en jordskredsseger så startade jag upp denna blogg som först låg på annan plats . 
Jag var hungrig då på förändring och att vi skulle få ett modernt framåtgående samhälle  ...jag är inte hungrig nu utan rätt mätt på det ryggdunkargäng som låser alla stolar och håller oliktänkande utanför . 
I siffror och statistik ser vi hur bra det går !!
 
Jag sköter mitt egna och i siffror och statistik ser vi att det går mycket bättre !! 
 
Världen har förändrats också och det är inte till det bättre . Världen mot IS ...IS mot regimen i Syrien....regimen mot det egna folket ....vem är fiende och vem är vän ...jag vet inte . Det som för 7 år sedan var svart och vitt , är nu 50 nyanser på grått . 
 Och nog funderar man lite innan man gör saker i vår otrygga värld? Bryssel som var våran stad förut känns inte längre lika lockande .
 
Men mycket har också blivit bättre  På dessa 7 år har barnen flyttat hemifrån och lilla Hilma kommit till världen .
Anton jobbar och trivs på sitt gym i stan . Förra veckan satte hans matcher i Am.Fotboll igång och visades i tv på Tv4 sport eller Cmore. Han gjorde den bästa matchen någonsin och fick mycket speltid. De vann överlägset . Nästa match den 23e är jag på plats i Örebro och Berhns arena .
 
Lina har totalt fullt i sin Fransstudio och butiken går också kanon och idag plockar hon fram sin VOCare så då blir det rally på Himmelstalund. ..och jag är givetvis på plats . 
Så fast ungarna är stora och utflugna så är jag nog närmre dom än vad jag någonsin varit . Allt har sin tid ...och vår bästa tid är nu 💖
 
I måndags fick vi finbesök på Gripband.  Kommunstyrelsen gjorde företagsbesök och det var riktigt trevligt att få visa upp sitt livsverk som företaget faktiskt är . Inga känsliga frågor tog vi upp utan det var ett ofarligt samtal . Torvald och Erland höll i taktpinnen och Trysberg, Leif, Nela och Malin var också med . 
Ett bra initiativ och jag hopas de söker sej utåt på fler sätt så vi blir den "nära" kommun som vi faktiskt borde vara . Det finns fler " grupper" som borde se över sin organisation och fråga sej om de verkligen är så nära sina kunder/ medlemmars som de borde vara .
 
I tisdags fick vi det märke som vi jagat i ett par år nu . Caramell/ Chica London !! De har inte tagit in fler butiker på ett tag och vi stod nog inte först i kö , men vi tog hem det och i nästa vecka så droppar det första in . Glada härliga kläder som kommer passa perfekt för butiken . 
 
 
Så nu har vi en rolig start på sommaren ! Och nu börjar allt vakna till liv i affären så nu börjar det roliga !!  Ser fram emot dessa härliga , roliga somrar i butiken.
 
Men från moderiktiga chicka kläder ska jag nu ta på mej jeans, kängor, täckjacka och keps och bli den rallymorsa som dagen kräver !! 😀 
Det kommer bli åtskilliga varmkorv innan 
 
Och mina egna doggs får titta på lämpligt tv-program på tv under tiden . 
 
 
 Mowgli och Djungelboken är alltid spännande !!! 
 
Så grattis "Cizzieensam" på födelsedagen och till er alla som fortfarande följer bloggen fast den blivit tröttare  så tackar jag innerligt för det stöd och hejjarop som jag alltid fått . Jag tackar också alla er som tar er tid och berättar saker för mej så det ibland väcks upp lite kämpaglöd och jag önskar att ni som jag alltid hackar på ...börjar förstå vad jag säger....börjar tänka till och att ni vågar mötas i ett öppet givande samtal så vi någon gång börjar vända siffrorna . Vad säger ni ?
 
Kram och ha en härlig Påsk !!
 
 
 
Kram

Kommentera inlägget här :