Nu kör vi !!

Vet ni ? Det har tagit tre år att vända på skutan Trolltyg . I nästan tre år har jag jobbat 12-14 timmar nästan varje dag och även lördagar och söndagar för att hinna med .
Denna vecka var första veckan med mer ledigt . Att sluta klockan 3-4 på dagen är som ett helt nytt liv . Första och andra dagen gick bra ....pyssla lite hemma med sådant jag funderat på . Onsdag ...fick ett litet återfall och fick ta en kort sväng till Trolltyg . Men inte behövdes jag där :( De klarade sej ypperligt utan mej . Suck !!
 Igår och jag var tvungen att åka till stan för att inte få lappnoja !! Jamen rätt så bra iaf ...jag vänjer mej nog så småningom.
 
När vi först köpte Trolltyg så fortsatte vi i samma mönster det första året . Vi målade upp lite ....men annars som vanligt .
 
Nu det sista året har vi varit mer strategiska . Bytt märken som inte håller . Mer bestämda på hur dagarna ska se ut , vilka vi vill nå och varför . Mer handlingskraftiga och bäste man på rätt plats .
 
Combon med fiskspa , fransförlängning och kläder är suverän . Det lockar in kunder till butiken som annars inte visste att vi finns. Vi ser att nya kunder återkommer , vi får goda vitsord och vi vet att vi har gott omdöme när folk pratar om oss . Det känns så himla bra just nu och jag hoppas och ber för att det fortsätter åt rätt håll
 
Nu drar Gästabudet igång idag ! Sååååå kul ! Fullt med folk i staden och härlig stämning ! Sörpingsborna klär upp sej i tidsenlig medeltidaskrud och hela staden förvandlas . Helt underbart är det med eldar och höbalar , hästar och stånd . Har ni inte besökt det så lovar jag er en upplevelse !!
 
Glöm inte att besöka oss för hela affären är full med höstnyheter !! Så stolt över kollektionen vi har inne !!
 
Lite snabbt om äldreboendet i Gusum
 
När jag frågade för andra gången så svarade äntligen Helen . Nej ingen nedläggning är planerad ...de har kö till ställena . De förhandlar för fullt och det var fastighetsägarna som sa upp avtal .
 
Och andra sidan säger fastighetsägaren att de bara fått information i våras och att ingen förhandling pågår .....men kommunen tog kontakt med dom några timmar efter mitt inlägg på facebook .
Kommunen vill också bara förlänga i 1 eller 2 år ....( 5 år i Gryt och den vanligaste formen ) så jag kanske fantiserar , men nog är det konstigt att kontraktet bara skulle gälla till strax efter valet ? Nåväl ....om det inte är en tanke att lägga ner ....och fastighetsägarna måste ha 5 år för att kunna planera och restaurera ...så borde väl inte detta vara något problem ?
Fortsättning följer !
 
Med spänning väntar vi på att få reda på vem som blir kommunalråd . Erland skulle nog helst av allt se Lasse där .....men frågan är om han vill ta tillbaka rodret ?? Min gissning är att han inte vill det .
Britt Olausson är den mest kompetente ....men man kan inte ha frun där också . Annars har hon haft uppdraget och är mer än påläst . Skulle vara mer än bra för uppdraget .
Ulla Wallering Fall . Duktig men samma sak där . Släktmiddag får de nog äta hemma .
Sedan om man kollar listan finns det ingen där som skulle kunna axla manteln . Oavsett vem så skulle det vara politiskt självmord så här innan valet . Någon ny som inte står med ? Jag vet inte ens om man får göra så .
Det är riktigt spännande !!
 
Men nu kör vi Gästabuds helg och hälsar alla glada välkomna till vår butik !!
 
Hoppas vi ses !

Kram
 
 

Kommentera inlägget här :