Cizzie 8.0

God morgon
 
Förväntar mej en relativt lugn fredag och sedan en helt ledig helg som jag heller inte bokat in någon på . Sååå skönt !! Känner mej pånyttfödd på något sett , när jag går in i nya året.
 
Det var länge sedan jag hade sådan "lust"  till så mycket .
 
En vecka kvar sedan öppnar Trolltyg igen . Mässa i Stockholm i början av februari och sedan börjar våren att komma in . Och håll med om det , vårkläder är kuligare än höstkläder ? 
I slutet av Januari sticker Stefan iväg på mässa i Norge och det ska också bli intressant att se vad det ger. I övrigt så går Gripband som tåget nu och det ser förbaskat bra ut för 2017 .
 
Jag själv känner mej märkligt lugn och fokuserad . Ett lugn som jag inte haft på länge . Jag vet vad jag vill , vart jag ska och hur jag ska komma dit . Nyservad med nya reservdelar och mår bättre än på 15 år .
 
Nu börjar det så smått dra igång i kommunen igen och första KS har varit . En ny rektor presenterades . Lycka till säger jag . Det är ju bara en tillfällig rektor men man blir faktiskt lite full i skratt när man googlar hennes namn och det första som dyker upp är att hon fått lämna en tjänst efter lite tumult ....som sagt ....hon är bara tillfällig och jag hoppas att de tar rekryteringen på allvar när en ordinarie rektor ska utses . Vammarskolan har haft sitt mått fullt av bråk nu .
 
På tv rapporterar man att polisen klarar av färre brott nu än mot förra året . De sa exakt samma sak förra året så man undrar ju hur mycket det har minskat på 5 år ????
Jag blir så inåt skogen trött på medias och politikers sätt att trolla bort fakta ......för samtidigt så försöker de få oss att tro att det beror på att folk anmäler mer......men hallå ......det mest troliga är väl att brotten har ökat ? Sexuella traktasserier , våldtäkter , misshandel och gängrelaterade brott ....alltihopa har ökat lavinartat i samhället.  Och som vanligt .....vågar man inte prata om det så kan man inte få stopp på det heller . Vi skulle behöva en hel bunt modiga politiker i både rikspolitiken och kommunpolitiken som vågar öppna munnen och se verkligheten som den är .
 
I kväll är det iaf ingen poliskris i Gusum . Gusums Nationaldag , Knutgubbe går av stapeln och det är mer poliser, drogteam och alkoholhanterare än vad det är innevånare i Gusum . Men jag hoppas det blir en kul kväll för de som fortfarande går.
Vi har tillhört de hus som hållit öppet för knutgubbar tills för ett par år sedan och i år är det inte heller någon ide att gå till oss . Men jag hoppas att några går för denna unika tradition håller på att raseras och det vore för synd efter allt jobb att hålla det vid liv . Barnen och de vuxna är också tydligen på samma dag i år , det brukar det väl inte vara och vi får hoppas de vuxna börjar gå i husen sent så de inte möts när så mycket alkohol flödar.
 
 
 
Nu önskar jag alla en trevlig helg och hoppas på lite sol i helgen också så man kan få lite D Vitamin i kroppen.
 
Kram på er !!

Kommentera inlägget här :