Juletid utan julefrid

God morgon
 
Sista veckan innan jul och nu är det bråda dagar.
In till Linköping och  köpa nya hängen till Trolltyg , införskaffa allt material till att renovera upp , Till Söderköping för planering av butiken , till Stockholm för att inhandla kläder , och någonstans måste julklapparna bli köpta också .
Gripband är tack och lov inte överfull utan tickar på i vanlig takt .
 
I helgen hade vi dop för lilla Hilma och det var mysigt att träffa alla släktingar en liten stund ...det blir så sällan nu för tiden
 
Satt och funderade på detta året som varit ...vad är det som hänt under året.
 
Det största under året för mej är helt klart Hilma , denna underbara lilla flicka med sitt stora leende och trots att hon bara är 5 ¨månader så ser jag att hon både har humor och hon är nyfiken . Två saker som är avgörande på någotsätt.
 
För visst måste man ha en stor portion humor för att klara av livet ??
Beslutet att köpa Trolltyg ...och en ny färdriktning i arbetslivet ....men också mentalt då man kommer vara verksam i annan kommun. Precis som när vi startade bandet , så är det en helt ny utmaning , en delvis ny livsstil som man måste anpassa sej till . Tro på sej själv och tro på produkterna , leva som man lär på något sätt . Sätta mål ....och målet är redan uppsatt och det är att öka omsättningen med 15 procent .
 
Hur ?
 
Jag har tagit till mej och pumpat alla på vad de tycker om affären . Mysigt , underbar personal , bra märken ....
Men jag har också pumpat dom på vad de skulle vilja klaga på . Svårt att se inne i butiken , svårt att ens se affären , för mycket varor bl.a
Men det är ju också så att mysigheten beror just på att det är trångt ...så det är lite motsägelsefullt .
 
Så det kommer att bli en stor satsaning på exponering och ljus . Också att öka synligheten utanför och även fönstren .
Behålla de gamla märkena men även ta till sej lite nya . Hitta något mer unikt för affären , och givetvis mer marknadsföring i de sociala medierna , vilket inte har varit förut .
Så 15 % upp nästa år .....det SKA gå !!!
 
Ska man också summera året i helhet så är kanske just Trolltyg en handling av det som händer i Valdemarsvik .
Jag har helt enkelt efter 50 år tröttnat på Valdemarsvik . Jag har tröttnat på gubbarna i Kommunen  , på färdriktningen , på sättet där bara de ryggdunkande får vara med.
 
Jag behövs inte ...jag finns inte ...jag får helt enkelt inte vara med och detsamma gäller för de flesta som är utanför den lilla innegruppen. Samtal om detta har varit mycket och med många under året och i det stora hela , det som de flesta diskussioner handlar om.
 
 
Gjorde ett nytt försök till en work-shop om företagande ...men direkt så fick man inte sprida mörker utan ljus ...inget var fel , de gjorde tillräckligt , de tyckte det var för lite information , och de ville bara konkreta förslag.
 
Att det här just var ett förslag till att få fram konkreta förslag och handling till ett bättre företagsklimat ville Erland inte alls förstå . De klarade av det själva och ingen ska klaga ;-)
Så nä ......det känns som det kan kvitta mej precis just nu !"
 
Så när jag tar ut fokus nästa år , så blir det att satsa på mej själv och på mitt och på det som berör mej och mina närmaste . Jag blir 50 nästa år och livet är för kort för att satsa på losers !
 
För de har förstört mer för kommunen än några andra på väldigt kort tid , Förbrukat förtroendet genom att ljuga och föra bakom ljuset . Köra över folk , gynna vissa grupper , se till att tjäna själva på sina beslut , gubba till hela kommunen . Skita i allt utom sina egna intressen .
 
Jag har bett många gånger om att de ska få upp ögonen på vad deras kommunala roll är , men det finns inget att göra åt det längre ....iaf inte för mej !
 
Så nu tar vi sats mot 2015 , som jag tror kommer bli skitskoj på ren svenska !!
 
Jag hoppas ni alla där ute också har något på gång för varje år , SKA man sätta upp lite mål tycker jag  , även om det inte är stora saker . Det blir så mycket roligare då !!
 
Så om någon har något roligt på G....stort eller litet  , så skriv det här så är ni gulliga , det är ju så kul att få höra !!  Mina nyårslöften kommer som vanligt runt Nyår !!
 
Nu önskar jag er en riktigt God Jul och Gott Nytt År !!
 
Julkramar från mej <3
 
 
 

Kommentarer :

#1: Erland Forsström

Det tråkigaste inlägg du skrivit, men väntat. Din röst kommer verkligen att saknas i debatten; stark, insiktsfull, förlåtande, framåtriktad. Nu sjunker Valdemarsvik än djupare i vintermörkret.
So be it!
Nu ger du dig in i en mycket, mycket tuff bransch. Helt utlämnad åt krafter du inte kan styra med marknadsföring. Köper du blå, blanka sommarkläder, så kan du ge dig på att modet i juni kommer att föreskriva gröna akvarellfärger. Så hoppas du flyttar med dig Gripband, och lever på det, till dess det visar sig hur väl din "Fingerspitzengefühl" fungerar.

Lev ditt liv, och fortsätt njut av det. När andan faller på hoppas jag du skriver om ditt liv på bloggen.

Felíz Fiestas!

Svar: Jag lovar att komma med nya inlägg och skrivarhanden har riktigt svårt att låta bli att lägga sej i kan jag lova ....men vi får se hur mycket tid jag får också ;-)
Tack snälla Erland för dina fina ord , det lägger sej som balsam runt hjärtat .
Och Gripband släpper jag inte på något sätt , det är det jag är bra på ...det enda haha ;-)

Önskar dej också en riktigt fin helg ....hoppas det var det du skrev i slutet .

Kramar
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :