Vår bästa tid är nu .....

God morgon
 
Ett stilla regn över oss idag , men vad gör det ? Det behövs verkligen och helst mycket mer !! Vi vill väl ha kantareller till midsommar ?
 
 
 
På hemmafronten ska man ge körkort till nyanlända . Inte hela vägen till körkort men teorilektioner och körningar.
Och på frågan om inte våra egna ungdomar får så svarade Erland att det gällde alla som står långt från arbetsmarknaden. Hur vet man det när det gäller ungdomar ...att de står långt från arbetsmarknaden ? Det borde väl i rimlighetens namn ta ett antal år för att kunna konstatera det ?
Och jag vet inte hur de tänker ...är det sådana som har handikapp som också ska få det eller är det sådana med fattiga föräldrar? De är ju trots allt 18 år när de tar körkort så föräldrarnas inkomst kan väl knappast spela någon roll . Jag förstår deras tanke ....MEN ....i Sverige är det förbjudet att behandla folk olika pga ursprung , kön , sexuell läggning eller någon annan anledning , så det där borde klockrent strida mot våra grundlagar.
 
Anton och hans Black Knight fortsätter sin segersvit i Am Fotboll . De har nu gått obesegrade och gjort utklassningsmacher i 5 raka matcher . Innan serien drog igång så var de rankade 12e bästa lag i Europa . Nu har de bara sverigebästa Karlstad kvar ....kan de slå dom ? Vid förra matchen blev Anton påhoppad efter signal och for med huvudet ner i marken då han gick avslappnad och hamnade mycket olyckligt med huvudet först. Det blev halskrage direkt och ambulans till Örebros sjukhus där man dock kunde konstatera att inget farligt hade hänt .
 
Men på lördag är det sagt att det kan bli upp till 23 grader varmt . Äntligen !!! Och det är ju helt perfekt för oss i Söderköping som kör nästa evenemang då , Barnens dag . Då är det helfullt med aktiviteter i byn och det är en riktig höjdpunkt i sommarprogrammet . Peter Johansson gästar oss då också , och han är ju så himla bra . Missa inte detta . På Trolltyg är det fullsmockat med kläder så välkommen in och titta !
 
Morgonen idag var helt ljuvlig . Regnet som föll igår gjorde allt trolskt när ångan sakta lättade från marken . Vår bästa tid är nu ....glöm bort den snö som kanske föll i fjol . Jag bara njuter på mina morgonpromenader och får en energi som jag nog aldrig haft innan. Stanna tiden !!
 
 
Det svåra i livet är att hinna med allt man vill göra . Bl.a min trollunge Hilma . Men några minuter här och där smyger vi till oss och i helgen fick hon sova över. Det blev en riktig myskväll och "Noffar" som annars är favoriten var på rally så vi pysslade själva här hemma .
 
Man förundras så här i efterhand om vilken koll hon har på vad som händer . 3 år i sommar och kan inte prata riktigt rent än men helt och fullt så att vi förstår vad hon säger .
När vi sitter i soffan så ringer Stefan . Hilma hör ju inte honom , men väl mej när jag pratar med honom . Han berättar att han brytit och att bilen inte gick bra ....jag kommenterade och vi diskuterade lite om bilen . Hilma satt bredvid och lekte med sina gosedjur så hon såg inte ut att tänka på vad vi sa .
 
Dagen efter så åkte jag och lämna tillbaka min gullunge varpå Pappa Patrik frågade Hilma
- Gick det bra för "Noffar" när han körde rally ?
- Näeee.....säger Hilma ....han krockade . Hon tystnade och ändrade sej igen . - Näeee han krockade inte ......lallybilen tick inte toppa !!!  ( Rallybilen fick inte soppa ) ...vilket var exakt vad som hänt ;-)
 
Lika smart som sin mormor !!!
 

 
Och på tal om motorsport så planeras nu en stor motordag den 12e Augusti i Valdemarsvik på Toverum då klubben beviljats stöd av Kustlandet för ett stort evenemang . Riktigt skoj och jag hoppas det kommer massor med folk !!
Jag skall iaf testa att köra folkracebilar ....vågar du ?
 
Kram och ha en underbar dag !!!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :